در پی انتشار خبری از قول مدیرعامل بیمه ایران پیرامون زیان ۱۵۰۰ میلیاردی بیمه ایران ناشی از بخشنامۀ اخیر بیمه مرکزی مبنی بر صدور بیمهنامه بدون دریافت حق بیمه به مدت حدود ۲ ماه، روابط عمومی بیمه ایران اعلام کرد: شرکت سهامی بیمه ایران هر دو موضوع مندرج در بخشنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران درباره «ارائه بیمهنامه بصورت فروش الکترونیکی از طریق سامانه my.iraninsurance.ir» و همچنین «تمدید خودکار بیمه نامه های منقضی شده در طی مقطع زمانی ۹۸٫۱۲٫۲۱ تا ۹۹٫۲٫۱۵» را با دقت تمام و در راستای حمایت از جامعه بیمهگذاران به انجام رسانده و در این ارتباط موفقترین و کارآمدترین عملکرد را با در اختیار داشتن حدود ۵۴ درصد از بازار بیمهای رشته بیمه شخص ثالث اتومبیل، عملیاتی و اجرایی کرده است.
به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، در این اطلاعیه تأکید شده از آنجا که اساساً شرکت سهامی بیمه ایران دارای بالاترین سرمایه، اندوخته و ظرفیت نگهداری ریسک در صنعت بیمه کشور است استمهال مدت بیمهنامهها و یا فروش اعتباری آنها که بخشی از آن در عملکرد سال ۹۸ و بخش دیگر آن در عملکرد سال ۹۹ منظور می شود، نگرانی خاصی در ایفای تعهدات شرکت در برابر بیمهگذاران و زیاندیدگان ایجاد نمی کند و با در نظر گرفتن ظرفیت و توانگری مالی قابل توجه این شرکت، پتانسیل بالفعل این شرکت در ایفای تعهدات حتی برای مدت های بیش از این زمانهای مقرر نیز وجود دارد.
📌 در ادامه این اطلاعیه آمده است: شرکت سهامی بیمه ایران بعنوان بازوی اجرایی دولت در صنعت بیمه در راستای سیاستهای راهبردی رئیس کل بیمه مرکزی، علاوه بر طرحهای حمایتی موجود خود، در خدمتگزاری به مردم شریف و جامعه بیمه گذاران همچون گذشته پیشتاز و پیشگام خواهد بود.
* کد خبر: 12678