جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ماجرای «پیامک اشتباه» بانک مسکن و باقی قضایا

در روزگاری که حتی سوپرمارکت های محلی هم تلاش کرده اند کار مشتریان را از راه دور انجام بدهند، بانک مسکن هنوز نتوانسته درباره ایجاد امکان استفاده از اپلیکیشن های عمومی برای مشتریانش به نتیجه مشخصی برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، کسانی که از اپلیکیشن های عمومی با کاربردهای بانکی مانند آسان پرداخت، بله و … استفاده می کنند، هنوز نمی توانند بانک مسکن را به عنوان مبدا انتخاب کنند. این اشکال نه به این اپلیکیشن ها، بلکه به عدم ایجاد این امکان از سوی بانک مسکن بر می گردد.

این در حالی است که شرایط کرونایی جامعه ایجاب می کند مشتریان بانکی برای انجام امور خود حداقل مراجعه به شعب را داشته باشند و اپلیکیشن ها، بهترین جایگزین برای شعب بانکی هستند.

خبرنگار ما با مرکز تماس بانک مسکن تماس گرفت و علت این ماجرا را جویا شد. کارشناس پاسخگو با تایید این موضوع، تاکید کرد که هنوز قراردادی از سوی بانک مسکن با اپلیکیشن ها امضا نشده و بنابراین مشتریان دارنده کارت های این بانک می توانند از اپلیکیشن بانک مسکن برای انجام امور بانکی خود استفاده کنند.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود و گویا سیستم بانکداری الکترونیک بانک مسکن با چالش های دیگری هم روبه روست. نمونه اخیر آن را می توان در ارسال پیامک اشتباه واریز وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی مشاهده کرد.

ماجرا از این قرار است که همزمان با واریز وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی به حساب یارانه بگیران، بانک مسکن به مشتریانی که حساب یارانه آنها در این بانک است، پیامکی ارسال کرد و به آنها اطلاع داد که مبلغ این وام را دریافت کرده اند.

برخی مشتریان اما با دریافت پیامک بانک مسکن، متوجه شدند که نام درج شده در پیامک، متعلق به آنها نیست. این اتفاق، نگرانی هایی را برای مشتریان در پی داشت، به طوری که بیم آن می رفت اطلاعات بانکی یا شخصی آنها در سامانه بانک با تداخل مواجه شده باشد.

خبرنگار ما طی تماسی با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی بانک مسکن علت بروز این مشکل را جویا و با این پاسخ مواجه شد که «در ارسال این پیامک ها، اشتباهی رخ داده است.»

عجیب است که در شرایط توسعه روز افزون نظام بانکداری الکترونیک، چنین عملکردی را از چنین بانکی شاهدیم.

کد خبر: 12602

این را نیز بررسی کنید

کسری صندوق بازنشستگی بیمه مرکزی، در یک سال ۲٫۳ برابر شد!

صندوق های بازنشستگی در کشور با چالش هایی مواجه شده اند، به گونه ای که …

۲ دیدگاه ها

  1. سلام. من دو روز است که پیامک برداشت از پست بانک دریافت میکنم. درحالیکه اصلا حسابی در مست بانک ندادم. به خدمات مشتریان بانک اطلاع داوم و آنها قول پیگیری دادن ولی همچنان پیامک برداشت دریافت میکنم. باید چکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *