جمعه , ۳۰ مهر ۱۴۰۰
خانه » بیمه » انتقاد مدیرعامل بیمه دی به استفاده از واژه «نرخ شکنی» در صنعت بیمه

انتقاد مدیرعامل بیمه دی به استفاده از واژه «نرخ شکنی» در صنعت بیمه

مدیرعامل شرکت بیمه دی با انتقاد از آنچه «نرخ شکنی» در صنعت بیمه خوانده می شود، گفت: کسی می تواند به این سوال پاسخ دهد که نرخ مبنا در هر رشته، کدام است؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، محمد رضا کشاورز با بیان این که این روزها واژه «نرخ شکنی» و انتقاد از آن در میان فعالان صنعت بیمه زیاد شنیده می شود، افزود: باید پرسید که کف نرخ مد نظر در هر رشته کجاست و عبور از کدام خط قرمز به معنای نرخ شکنی است؟

او با انتقاد از دیدگاهی که معتقد است همه شرکت ها باید یک نرخ و یا نرخ های نزدیک به هم ارائه دهند، اظهار کرد: اگر شرکتی هزینه هایش را مدیریت می کند، قطعا می تواند در یک قرارداد نرخ مناسب تری ارائه کند، در حالی که این لزوما به معنای ارائه نرخ غیرفنی نیست.

کشاورز به این هم اشاره کرد که «نظارت های مالی نهاد ناظر باید به روز باشد» و ادامه داد: از طریق این نظارت هاست که می توان مراقبت کرد تا شرکتی به مسیر اشتباه نرود، نه این که شرکت ها را به نرخ شکنی متهم کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه دی با اظهار امیدواری نسبت به این که «کف نرخ» پیدا شود تا بتوان بر مبنای آن درباره ادعای «نرخ شکنی» اظهار نظر کرد، افزود: به اعتقاد من، نرخ در هر شرکتی می تواند متفاوت باشد و این به معنای ارائه نرخ غیرفنی نیست.

او به این که «قیمت تمام شده در صنعت بیمه، بعد از فروش مشخص می شود»، اشاره و خاطرنشان کرد: نرخ حق بیمه با مطالعه داده های گذشته و یا محاسبات اکچوئری و تحلیل ریسک به دست می آید و طبیعی است که محاسبه آن در هر شرکت عدد یکسانی نباشد.

به گفته کشاورز، وقتی اطلاعات و زیرساخت های یک قرارداد در شرکتی موجود است، طبیعی است که محاسبه نرخ آن در همان شرکت می تواند کمتر از نمونه مشابه در شرکت دیگری باشد، بنابراین در چنین شرایطی نباید یک شرکت را به ارائه نرخ بالاتر یا شرکت دیگر را به ارائه نرخ غیرفنی متهم کرد.

* کد خبر: 12078

این را نیز بررسی کنید

اینشورتاک به فینال نزدیک می شود

مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه (اینشورتاک) که از تیرماه سال جاری با حمایت بیمه مرکزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *