پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

افتتاح کارخانه احیاء مستقیم شماره یک فولاد بافت کرمان در آینده نزدیک

با حضور مقام‌های عالی کشور، کارخانه احیاء مستقیم شماره یک طرح فولاد بافت با مشارکت گروه مالی گردشگری در آینده نزدیک افتتاح و به‌طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، ظرفیت فاز یک طرح فولاد بافت ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی است و با بهره‌برداری از آن برای ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای حدود ۲۵۰۰ نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
برای راه‌اندازی کارخانه احیاء مستقیم شماره یک طرح فولاد بافت در مجموع ۶۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

کارخانه احیاء مستقیم شماره یک فولاد بافت که با مشارکت گروه مالی گردشگری و در اوج تحریم‌ها ساخته‌شده، به‌طور کامل با توان فنی و مهندسی متخصصان داخلی اجرا و تکمیل‌ شده است.

این گزارش حاکیست: با توجه به اینکه شهر بافت در منطقه کمتر برخوردار کشور واقع شده، اجرای طرح فولاد بافت بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی برای بافت محسوب می‌شود ضمن اینکه سبب عمران و آبادانی این منطقه شده است.

برای ایجاد اشتغال در کارخانه فولاد بافت به‌طور ۱۰۰ درصد از نیروهای بومی منطقه استفاده‌ شده و این مسئله مانع از مهاجرت مردم به دیگر شهرها بوده است.

هم‌زمان با افتتاح کارخانه احیاء مستقیم شماره یک،مراسم کلنگ زنی فاز۲ نیزبا سرمایه‌گذاری حدود ۲۵۰ میلیون یورو از محل تامین مالی (فاینانس) چین آغاز خواهد شد. دو پیمانکار ایرانی با مشارکت شرکت MCC چین فاز ۲ را اجرا خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، قرار است فاز ۲ در مدت سه سال، کارخانه گندله‌سازی با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن و یک کارخانه احیاء مستقیم شماره ۲ به‌صورت هات‌بریکت با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی ایجاد شود که اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفر مستقیم و پنج هزار نفر غیرمستقیم را به دنبال خواهد داشت.

طرح فولاد بافت یکی از طرح‌های هفت‌گانه فولاد کشور است. این طرح در اجرای اصل ۴۴ در سال ۹۵ به بخش خصوصی واگذار شد؛ که با ورود هلدینگ ماهان وابسته به گروه مالی گردشگری و تزریق سرمایه و جذب نیرو پیشرفت پروژه تسریع و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری شده است.

کد خبر: 11750

این را نیز بررسی کنید

سککوک بر تامین مالی بخش خصوصی و تعاونی بیشتر تمرکز کند

علیرضا پاک‌فطرت، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر تأمین مالی صحیح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *