دوشنبه , ۲۷ آبان ۱۳۹۸
خانه » بیمه » غلبه «اخلاق» و «فعالیت حرفه ای» بر «هیجان» و «فروش»، حاصل مدیریت بختیاری در بیمه رازی

غلبه «اخلاق» و «فعالیت حرفه ای» بر «هیجان» و «فروش»، حاصل مدیریت بختیاری در بیمه رازی

سید مجید بختیاری که اکنون بیش از یک سال از تکیه اش بر صندلی مدیرعاملی شرکت بیمه رازی گذشته است، تاکید دارد که علاوه بر تلاش برای فعالیت «حرفه ای» در این شرکت، سعی کرده «اخلاق» را به همه اجزای سازمان تزریق کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، بختیاری که امروز و در آستانه برگزاری مجمع شرکت در جمع خبرنگاران حضور داشت، گفت که پس از حضورش در بیمه رازی بر سر «شناخت»، «تنظیم»، «اصول»، «برنامه» و «چرخه اجرا» به عنوان محورهای اساسی فعالیت با همکارانش به توافق رسیده و تاکید کرده که رسیدن به سود «پایدار» و «منطقی» با رعایت چارچوب ها برای او بیش از «پرتفو» صرف یا «فروش هیجانی» اهمیت دارد.

او این را هم گفت که اجزای سازمانش در دوره مدیریت او باید بیش از گذشته نسبت به «شرکت» و «مشتریان» دلسوز باشند؛ خود را نسبت به شرکت، جامعه و اقتصاد کشور متعهد بدانند و «دانایی» را حتی بالاتر از «حرفه ای گری» قرار دهند، چون با این روش است که سازمان توسعه واقعی را درک خواهد کرد.

مدیرعامل بیمه رازی که بر رعایت موازین اخلاقی در فعالیت های سازمانی و حتی فردی بسیار تاکید دارد، به این اشاره کرد که در پرداخت خسارت های بزرگ مشتریان بزرگ که گاه مدتی معوق شده بودند هم تلاش کرده که روند مذاکره و جلب رضایت مشتری را در پیش بگیرد تا علاوه بر پرداخت خسارت، خاطره خوشی از شرکت و «بیمه» به یادگار گذاشته باشد. او معتقد است که محیط شرکت را تا حد امکان «اخلاق مدار» کرده است.

بختیاری این هدف را در سر می پروراند که در یک بازه زمانی سه ساله، الگوی موفقی را در صنعت بیمه عرضه کند، به همین دلیل هم به گفته خودش نیروهای حرفه ای را در تیم مدیریتی شرکت گرد هم آورده و برای پیشرفت شرکت حتی چهار دپارتمان مدیریت ریسک، توسعه دیجیتال، مدیریت حسابرسی و مدیریت سرمایه گذاری را تاسیس کرده است.

به گفته او، امروز هیچ پرتفویی به این شرکت وارد نمی شود، مگر این که پیش از آن به طور کامل آنالیز شده باشد؛ همچنین شعب شرکت حسابرسی خواهند شد و هر گونه تخلف یا تقلب، به مدیریت شرکت اطلاع رسانی و رسیدگی می شود.

مدیرعامل بیمه رازی به این اشاره کرد که شرکت توانسته بخش قابل توجهی از مطالباتش را از «سایپا» وصول کند، درآمد خوبی از محل فعالیت در بازار سرمایه کسب کند و موافقت لازم برای افزایش سرمایه را دریافت کند.

او اصلاح ترکیب پرتفو را یکی از مهمترین دستاوردهای شرکت طی یک سال گذشته خواند و گفت: بیمه شخص ثالث موتورسیکلت که روزی حجم زیادی از پرتفوی شرکت را تشکیل می داد، امروز جای خود را به پرتفوهای حساب شده تر داده و علاوه بر آن سهم بیمه های درمان و شخص ثالث به میزان قابل قبولی در پرتفوی شرکت رسیده است.

به گفته بختیاری، شرکت بیمه رازی گرچه امسال را هم با سطح توانگری «دو» فعالیت خواهد کرد، اما این روند اصلاح خواهد شد و حتی در نیمه اول سال ۱۳۹۹ نیز به مرحله تقسیم سود خواهد رسید.

مدیرعامل این شرکت تاکید کرد که اکنون هیچ خسارت «غیر شفاف» یا «پرونده زیر میزی خسارت» در بیمه رازی وجود ندارد و تلاش شده با همه بیمه گزاران، صادقانه برخورد شود.

محمد مهدی امانی معاون فنی شرکت بیمه رازی هم در این نشست «مدیریت پرتفو» را مهمترین استراتژی بیمه رازی در دوره یک ساله اخیر خواند و با تاکید بر اینکه تلاش شده «کیفیت» پرتفو افزایش یابد، گفت: پرتفوی درمان اصناف و انجمن ها و نیز بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، اتوبوس و مینی بوس که بسیار زیان ده بودند، در سبد شرکت تعدیل شدند که این اقدام، وضعیت مالی شرکت را بسیار بهبود بخشید.

به گفته او، بیمه های آتش سوزی و مسئولیت توانسته رشد خوبی در فروش شرکت را از آن خود کند و از این پس با ارائه محصولات نو در حوزه بیمه های زندگی، شرکت دوره تازه ای را تجربه خواهد کرد.

مهدی ملکی معاون برنامه ریزی و نوآوری شرکت بیمه رازی هم با بیان این که توسعه فروش بیمه های خرد به ویژه در بستر دیجیتال، به طور جدی در دستور کار است، گفت: اکوسیستم «همراز» که در آن وب سایت، اپلیکیشن موبایل، کیوسک و … وجود دارد، هم بیمه گزاران، هم نمایندگان و هم شعب را در یک سامانه متمرکز قرار خواهد داد.

به گفته او، اکنون همه شعب شرکت یک برنامه عملیاتی و ترکیب پرتفوی مشخص را به عنوان هدف در اختیار دارند و از این طریق فعالیت شرکت به طور کامل رصد می شود.

* کد خبر: 11736

این را نیز بررسی کنید

کارشناسی خسارت اتومبیل در بیمه ایران دیجیتالی شد

از این پس کارشناسی تعیین خسارت اتومبیل در شعب تخصصی پرداخت خسارت اتومبیل #بیمه_ایران در …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *