دوشنبه , ۲۷ آبان ۱۳۹۸
خانه » ویژه » این همه تبلیغات برای شرکت بیمه با سطح توانگری «دو»؟!

این همه تبلیغات برای شرکت بیمه با سطح توانگری «دو»؟!

گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ شرکت بیمه معلم نشان می دهد که این شرکت به روند باقی ماندن در سطح توانگری «دو» ادامه داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، آن طور که گزارش بیمه مرکزی نشان می دهد، شرکت بیمه معلم در سال های ۱۳۹۴، ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷، سطح توانگری «دو» را حفظ کرده است. حالا گزارش منتشر شده توسط همین شرکت در «کدال» نیز حاکی از این است که دست کم در نیمه نخست سال، همین سطح توانگری برایش ادامه یافته است.

در گزارش تفسیری عملکرد شرکت نیز به این موضوع اذعان شده که «جهت حفظ و ارتقای سطح توانگری مالی، بایستی متناسب با افزایش پرتفوی شرکت، میزان سرمایه نیز افزایش یابد»، چون در غیر این صورت محدودیت هایی از سوی بیمه مرکزی در روند کسب و کار بیمه ای شرکت اعمال خواهد شد.

این در حالی است که طبق صورت های مالی (حسابرسی نشده) منتشر شده در کدال، هزینه آگهی و تبلیغات این شرکت در همین مدت بسیار چشمگیر بوده است.

گرچه پیش از این رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرده بود که پرونده این شرکت به منظور بررسی وضعیت توانگری مالی به شورای عالی بیمه می رود، اما اکنون مشخص شده دست کم در شش ماه نخست سال، تغییری در وضعیت توانگری آن ایجاد نشده است.

بیمه مرکزی به عموم مردم و بیمه گزاران توصیه کرده در زمان خرید بیمه نامه به سطح توانگری شرکت های بیمه به عنوان یکی از معیارهای اصلی انتخاب بیمه گر توجه داشته باشند. از سوی دیگر مدتی است در نقاط مشخصی از شهر تهران (و احتمالا سایر نقاط کشور) کمپین تبلیغاتی شرکت بیمه معلم اجرا شده است. شاید بهتر بود بیمه مرکزی، شرکت های بیمه را ملزم می کرد در کنار تبلیغات فراگیر خود که حتما تاثیرگذاری بر ذهن مخاطب، بخشی از هدف پیاده سازی آن است، دست کم به سطح توانگری خود اشاره کنند.

* کد خبر: 11692

این را نیز بررسی کنید

نوسان قیمت پیاز در دسترس است، اما اطلاعات صنعت بیمه نه!

گزارش فصلی اقتصاد ایران مربوط به فصل بهار سال جاری که توسط مرکز آمار ایران …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *