جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تولید بیمه‌ آسیا، فراتر از پیش بینی عملیاتی تحقق یافت

مدیرعامل بیمه آسیا اعلام کرد: بر اساس برآوردهای آماری، تولید این شرکت در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ فراتر از برنامه عملیاتی محقق شده است. در همین حال، برای اولین بار در بیمه آسیا، سطح یک توانگری این شرکت با نسبت ۱۴۵ درصد، توسط بیمه مرکزی تایید شد.

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، مسعود بادین نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه آسیا در تشریح فعالیت بیمـــه گری این شرکت در شش ماهه نخست امسال و روند رو به رشد آن، گفت: حق بیمه تولیدی بیمه‌آسیا در شش ماه اول سال ۱۳۹۸ به نسبت مدت مشابه در سال ۱۳۹۷، حدود ۴۰ درصد رشد داشته و این میزان، بالغ بر ۲۸/۷ (بیست و هشت و هفت دهم) هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیر عامل بیمه آسیا افزود: با اصلاح ترکیب پرتفوی و افزایش سهم بیمه های اختیاری در این ترکیب و همچنین بهبود فرآیند نظارت‌ها، نسبت خسارت بیمه‌آسیا در شش ماه اول سال ۱۳۹۸ معادل ۴۸/۲ (چهل و هشت و دو دهم)درصد بود که نشان می دهد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۲/۱ (دو و یک دهم) درصد بهبود یافته است. این در حالی است که بر اساس بررسی های آماری، خسارت پرداختی در شش ماهه ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر تعداد، ۸ درصد و از نظر مبلغ، ۳۳ درصد افزایش یافته است.

مسعود بادین گفت: خسارت پرداختی بیمه آسیا در شش ماهه اول امسال، در حدود۱۳/۸ (سیزده و هشت دهم) هزار میلیارد بوده است.

وی تصریح کرد: بهبود نسبت خسارت در کنار افزایش خسارت پرداختی از لحاظ تعداد و مبلغ، گویای آن است که بیمه آسیا توانسته است با ریسک سنجی درست و فنی، کنترل و نظارت دقیق و با توجه به قدمت و تجربه ۶۰ ساله این شرکت و همچنین با پشتوانه عظیم نیروهای کارآمد، شبکه فروش توانمند و همدلی و همگرایی پرسنل و کلیه بخش های شرکت، به این مهم دست پیدا کند.

مدیرعامل بیمه اسیا در ارتباط با وضعیت سهام بیمه آسیا اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان بورس، بیمه اسیا در پنج ماهه اول سال ۱۳۹۸ و در بین ۱۵ شرکت بیمه بورسی، با حدود ۲۰درصد سهم از کل تولید، جایگاه اول را دارا می باشد. همچنین با همیاری کارکنان و شبکه فروش توانمند بیمه‌آسیا و ارتقای بازدهی سهام بیمه‌آسیا در بورس، قیمت سهام این شرکت در سه ماهه اخیر ۲۰۰ درصد رشد کرده است.
وی افزود: خوشبختانه با توجه به توانمندی رو به رشد بیمه آسیا در مدت اخیر، بر اساس ابلاغ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سطح توانگری بیمه اسیا معادل ۱۴۵ درصد (سطح یک) که برای نخستین بار در این شرکت به دست آمده است، مورد تایید قرار گرفت.

مسعود بادین در ادامه اظهارات خود، در خصوص بیانات اخیر وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سخنان وزیر، فصل جدیدی در صنعت بیمه است که مسلما همراه با هدایت و راهبری بیمه مرکزی می توان نقاط ضعف این صنعت را شناسایی و در جهت اصلاح فرآیندها، شفاف سازی و رفع خلاء های قانونی برآمد.

وی افزود: وزیر اموراقتصادی و دارایی، قطعا با تشخیص مصالح صنعت بیمه و نقش بی بدیل آن در اقتصاد کشور، موضوع نظارت و کنترل را در صنعتی که به حیات سایر صنایع کمک می کند ، مطرح کرده است.

بادین گفت: با عنایت به این رویکرد، بیمه مرکزی و دست اندرکاران صنعت بیمه می توانند در این زمینه کمیته و کارگروه های مشترکی را سازمان دهی کنند و قطعا وزارت امور اقتصادی و دارایی با اعتماد و اطمینانی که نسبت به نهاد ناظر صنعت بیمه دارد، این ماموریت را به رئیس کل بیمه مرکزی واگذار کرده تا با انجام آسیب شناسی داخلی، اعتماد و اطمینان عمومی نسبت به صنعت بیمه دچار آسیب های احتمالی نشود.

مدیرعامل بیمه‌آسیا تصریح کرد: با بازنگری در برخی قوانین و خلاء های قانونی مصوبات شورای عالی بیمه، اجرای استانداردهای جدید مالی IFRS ، استقرار هرچه بیشتر سامانه های الکترونیکی در صنعت بیمه و اجرای آیین نامه حاکمیت شرکتی، بتوان چشم انداز روشنی را برای صنعت بیمه متصور شد.

بادین در پایان اضافه کرد: بیمه، صنعتی پیشرو در کشور بوده و هست و مسلما ترغیب دست اندرکاران این صنعت در جست و جوی نقاط ضعف احتمالی سبب درک و شناخت هرچه بیشتر خواهد شد و برنامه اقدامات عملی را برای دگرگون سازی نقاط آسیب پذیر با راهکارهای مستحکم تری مواجه خواهد کرد و نرخ خطا را کاهش خواهد داد.

کد خبر: 11533

این را نیز بررسی کنید

 بیمه ملت، رو به سوی آینده‌ای روشن در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت بیمه ملت، در پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و عید نوروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *