شنبه , ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خانه » ویژه » در ستایش تمرکز «ایران زمین» بر «زمین»

در ستایش تمرکز «ایران زمین» بر «زمین»

در روزگاری که بسیاری از شعارها بر محور حفظ زمین، محافظت از محیط زیست و کاهش الودگی های زیست محیطی مترکز شده، اما کمتر در عمل به این شعارها عمل شده است، بانک ایران زمین حرکت های جدی در این زمینه را پایه گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، شاید این سوال برای همه ما پیش آمده که مگر با خاموش کردن یک چراغ، بستن کامل یک شیر آب که دائما چکه می کند، نیانداختن یک زباله کوچک بر روی زمین و امثال اینها، مصرف بی مورد منابع کاهش می یابد و یا زمین از الودگی حفظ می شود؟

اگر بپذیریم که « قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود»، آنگاه می توان فهمید کمپین هایی با محوریت مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست، تا چه اندازه بر ذهن مخاطبان اثرگذار است و می تواند در میان مدت تا چه اندازه نتایج مثبت به همراه داشته باشد.

به این گزاره توجه کنید: «تعدادی از کارکنان و مشتریان بانک ایران زمین در استان همدان به همراه خانواده‌های خود بخشی از طبیعت را از زباله پاکسازی کردند.»

شاید در حالت عادی، هیچ کدام از ما حاضر نباشیم خم شده و زباله ای را که نه خودمان، بلکه دیگری بر روی زمین انداخته برداریم! این کار اما وقتی در قالب یک کمپین اجتماعی با پشتوانه یک بانک انجام می شود، نه تنها اثرگذاری بیشتری دارد، بلکه رغبت افراد برای مشارکت در آن نیز بیشتر خواهد شد.

روند توجه به «زمین» توسط مسئولان بانک ایران زمین تا جایی پیش رفت که عمده کمپین های مسئولیت اجتماعی این بانک بر همین محور متمرکز شد. «همین یک زمین» کمپینی موفق است که توسط این بانک هدایت می شود.

مضرات کیسه های پلاستیکی و آثار منفی ناشی از تجزیه دیرهنگام آنها بر محیط زیست نیز که از دیرباز در رسانه ها و مجامع علمی و دانشگاهی به آن پرداخته می شود، در یکی از بخش های کمپین زیست محیطی این بانک مد نظر بود.

اقدامات انجام شده برای توسعه این کمپین علاوه بر اطلاع رسانی گسترده در رسانه ها، به استفاده از ابزار نوین، پرسرعت، بدون هزینه و فراگیر «شبکه های اجتماعی» نیز رسید. رونمایی از ربات محیط زیستی بانک ایران زمین که با استقبال خوبی هم رو به رو شد را می توان یکی از هوشمندانه ترین فعالیت ها در این حوزه ارزیابی کرد.

روند توجه به محیط زیست در این سازمان اقتصادی همچنان هم ادامه دارد. راه اندازی #میراب در حالی که کشور ما سالهاست با پدیده نامطلوب خشکسالی رو به روست، اقدامی جدید و مهم است. در حالی که «آب» به یک مساله جهانی تبدیل شده و حتی پس از بارش های سیل آسای ابتدای سال در کشور ما نیز همچنان موضوع «مایه حیات»، حل نشده تلقی می شود، سرمایه گذری بر موضوع حفظ «آب» کاملا درست به نظر می رسد.

تازه ترین اقدام این بانک برای کاهش مصرف انرژی در قالب کمپین «آلرژی به مصرف انرژی» نیز که برای کارکنان این بانک طراحی شده، در روزهای تابستان و اوج مصرف برق و البته آب، بسیار مطلوب است. فراموش نباید کرد که هر یک نفر از کارکنان بانک، خانواده ای دارد و عملکرد سازمانی او می تواند به روندی در زندگی شخص خود و خانواده اش تبدیل شود.

آن طور که بانک ایران زمین پیش می رود، می تواند امیدوار بود که اقدامات زیس محیطی اش بر مشتریان این بانک، سایر اعضای نظام بانکی و در بلند مدت بر محیط زیست کشورمان آثار قابل توجهی داشته باشد.

* کد خبر: 11014

این را نیز بررسی کنید

راهکارهای افزایش ضریب نفوذ بیمه و توسعه فروش بیمه های خرد

مدیرعامل شرکت بیمه آسماری با تحلیل روش کنونی فروش بیمه نامه در بازار کشور، تاکید …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *