دوشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
خانه » ویژه » تجربه ای متفاوت از «مشتری مداری» بیمه گران و دیگران!

تجربه ای متفاوت از «مشتری مداری» بیمه گران و دیگران!

ارسال پیام به مناسبت های مختلف از جمله تبریک سالروز تولد، تبریک سالروز ازدواج، اطلاع رسانی برای تخفیف ها و … این روزها به یکی از بهترین روش های مشتری مداری تبدیل شده است؛ روشی که ظاهرا بسیاری از بیمه گران از آن اطلاعی ندارند!

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، مدرسان بازاریابی معتقدند هر مشتری راضی ۷ مشتری بالقوه برای سازمان جذب و هر مشتری ناراضی، ۱۱ مشتری بالقوه را از سازمان دور می کند. در دنیای پر رقابت کنونی، ساده ترین روش ها می تواند مشتری ناراضی را به مشتری خنثی یا مشتری راضی تبدیل کند.

آن چه در تصویر مشاهده می شود، نمونه ای از این نوع اقدام برای «مشتری مداری» است. یک فروشگاه محصولات چرم که از آخرین خرید از آن بیش از یک سال می گذرد، یک کارگزاری بورس که طی سه سال گذشته تنها یک معامله ۵۰ هزار تومانی از طریق آن انجام شده است، چند بانک که موجودی صاحب حساب در آنها مجموعا ۲۰ هزار تومان هم نیست، یک سرویس دهنده اینترنت خانگی که هزینه خرید از آن طی یک سال گذشته حداکثر ۱۰۰ هزار تومان بوده و یک کلینیک دندانپزشکی که حدود یک سال پیش به آنجا مراجعه شده، خود را در قبال مشتری مسئول دانسته و به پاس مشارکتش در فعالیت اقتصادی آنها، روز تولدش را تبریک گفته اند.

این مشتری اما سالهاست بیمه گزار شرکت های مختلف بیمه گر است، در حالی که نه تنها تجربه دریافت یک پیامک تبریک مشابه را نداشته، بلکه به جز در معدود مواردی، حتی درباره تاریخ انقضای بیمه نامه اش هم پیامی دریافت نکرده است!

برای بیمه گری که هر سال میلیون ها تومان بابت حق بیمه از بیمه گزار دریافت می کند و شاید سال ها هم به او حتی یک ریال خسارت نپردازد، ارسال یک پیامک تبریک، چقدر هزینه زاست؟ اینجا می توان فهمید که «مشتری مداری» با شعار محقق نمی شود.

* کد خبر: 10985

این را نیز بررسی کنید

بیمه نامه

جزئیات ثبت اجباری اطلاعات «یک گواهینامه» برای صدور بیمه شخص ثالث

از ابتدای اسفند ماه سال گذشته، ثبت اطلاعات «یک گواهینامه» در سامانه صدور بیمه نامه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *