پنج شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
خانه » ویژه » تحلیل جایگاه برتر «ایران زمین» در بانکداری الکترونیکی به روایت «شاپرک»

تحلیل جایگاه برتر «ایران زمین» در بانکداری الکترونیکی به روایت «شاپرک»

تازه ترین گزارش شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) تصریح دارد که اقدامات بانک ایران زمین در حوزه توسعه هدفمند بانکداری الکترونیکی، غیر حضوری و دیجیتال، بازخورد مثبتی داشته و جایگاه این بانک را از بسیاری بانک های بزرگ کشور نیز بالاتر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، یکی از مهمترین شاخص ها در ارزیابی عملکرد بانک ها، میزان فراهم سازی امکانات برای انجام تراکنش الکترونیکی توسط مشتریان است. بانک هایی که در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند، به خوبی می دانند که امروز، دوره سرعت و دقت در حوزه تراکنش های غیرحضوری و در ادامه، درآمدزایی از این محل است.

امروز مشتری می خواهد در کوتاهترین زمان ممکن، عملیات بانکی خود را با دقت هر چه تمام تر انجام دهد و آنچه برای او مهم است، در دسترس بودن این امکان است.

یکی از دقیق ترین ابزارها برای سنجش عملکرد هر بانک در این حوزه، مطالعه گزارش ماهیانه شاپرک است. در بخشی از این گزارش به موضوع «تراکنش های صادره» و «تراکنش های پذیرش شده» از سوی بانک ها پرداخته می شود.

تازه ترین گزارش شاپرک در این زمینه، اذعان دارد که با وجود سهم کم بانک ایران زمین از تعداد و مبلغ کل تراکنش های شاپرکی، با این حال اختلاف هر دو این اعداد، مثبت است.

شاپرک نوشته است: «یکی دیگر از شاخص های مورد اهمیت در بانک ها, محاسبه تفاضل ارزش ریالی صادرکنندگی آنها از مبلغ پذیرندگی آنهاست. این شاخص نشان می دهد که جریان مبلغی تراکنش ها در بانک در کدام جهت بوده است و به دنبال آن می توان تعیین کرد که آیا نقش بانک به عنوان بانک پذیرنده برای وی مقرون به صرفه بوده یا نبوده است.»

آن طور که از نمودارهای مبتنی بر عملکرد مشخص می شود، ارزش ریالی تراکنش های صادر شده این بانک از ارزش ریالی تراکنش های پذیرش شده توسط آن بیشتر است. در این شکل ارقام مثبت بیانگر عملکرد
مطلوب بانک در جذب منابع مالی است، چرا که بیشتر از آن که منابع مالی از حساب های آن خارج شود، پول به حساب های آن بانک وارد شده است.

تفاضل تعداد تراکنش های صادره و پذیرش شده در این بانک نیز مثبت است که نشان می دهد بانک ایران زمین در حوزه توزیع ابزارهای خدمات بانکداری الکترونیکی، دقیق عمل کرده است. مقایسه جایگاه این بانک با بسیاری از بانک های بزرگ کشور نیز حاکی از این است که توزیع دقیق ابزارها در مکان های درست، می تواند با وجود کمبود تعداد آنها، منافع بانک را به درستی تامین کند.

* کد خبر: 10929

این را نیز بررسی کنید

درخواست مجدد بیمه مرکزی از ۱۸ شرکت بیمه برای عضویت در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی در نامه ای به مدیران عامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *