سه شنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خانه » ویژه » انعکاس «به روز نبودن آمار» صنعت بیمه در گزارش عملکرد شرکت ها

انعکاس «به روز نبودن آمار» صنعت بیمه در گزارش عملکرد شرکت ها

یک شرکت بیمه در گزارش عملکرد سه ماهه خود، به این موضوع اشاره کرده که «به اطلاعات بازار در سال ۱۳۹۷ دسترسی ندارد.»

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، با وجود تلاش های متعدد، گویا هنوز اطلاعات صنعت بیمه با تاخیر زیادی دریافت می شود. به این معنا که نمی توان اطلاعات بازار را در بازه زمانی قابل قبولی دریافت، همگام سازی و منتشر کرد.

در حال حاضر آخرین سالنامه آماری موجود در سایت بیمه مرکزی، مربوط به سال ۱۳۹۶ است و اساسا از آمار تجمیعی اجمالی و نه حتی تفصیلی عملکرد این صنعت در سال گذشته اطلاعی در دست نیست.

این موضوع در گزارش عملکرد سه ماهه یکی از شرکت ها که در پایان تیر ماه منتشر شده، انعکاس یافته است. این شرکت اشاره کرده که «به دلیل عدم دستیابی به اطلاعات سال ۱۳۹۷ صنعت بیمه، سهم از بازار شرکت به لحاظ حق بیمه تولیدی بر اساس اطلاعات آماری سال ۱۳۹۶ مشخص شده است.»

پیش از این تصور می شد اطلاعات صنعت بیمه با فاصله زمانی کم مدون می شود، اما چون تطبیق و راستی آزمایی آن زمان بر است، به صورت عمومی منتشر نمی شود، اما اکنون مشخص شده که این اطلاعات حتی در اختیار شرکت ها هم قرار نمی گیرد.

این روند می تواند به برنامه ریزی شرکت ها لطمه وارد کند. در واقع اگر در بهترین حالت، پایان نیمه نخست سال، زمان مشخص شدن عملکرد بازار در سال گذشته باشد، این سوال مطرح می شود که شرکت ها چطور می توانند در فاصله باقی مانده از سال، بازار را تحلیل کرده و برای ادامه روند فعالیت خود برنامه ریزی کنند؟

* کد خبر: 10899

این را نیز بررسی کنید

اختصاصی/ ۱۷ کارگزار برخط قانونی از سوی بیمه مرکزی مشخص شدند

اسامی ۱۷ کارگزار رسمی برخط دارای مجوز یا در حال طی مراحل دریافت مجوز از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *