پنج شنبه , ۲۳ آبان ۱۳۹۸
خانه » بیمه » ضرابیه اعلام کرد: تحول دیجیتال، برنامه عملیاتی بیمه سامان

ضرابیه اعلام کرد: تحول دیجیتال، برنامه عملیاتی بیمه سامان

مدیرعامل شرکت بیمه سامان با تاکید بر این که پیاده سازی برنامه تحول دیجیتال در صنعت بیمه، الزامی است، گفت: شرکت بیمه سامان با همه توان به این سمت حرکت می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، احمد رضا ضرابیه امروز در نشستی خبری با بیان این که صنعت بیمه در چارچوب تحول دیجیتال می تواند حجم فعالیت خود را توسعه داده و بهره مندی ذینفعان از مزایای آن را بیشتر کند، افزود: برنامه ریزی شرکت بیمه سامان برای سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۶ بر مبنای همین روند خواهد بود.

وی با اشاره به این که بیمه سامان، برنامه مدار است، ادامه داد: فضای رقابتی و تکنولوژی های نو، باعث تحول در صنعت بیمه می شود و شرکت بیمه سامان نیز تلاش می کند در این عرصه، همواره پیشرو باشد.

او استارت آپ ها و اینشورتک ها را ظرفیت های بسیار مطلوبی برای تغییر در روند کنونی حرکت صنعت بیمه دانست و خاطرنشان کرد: امروز تحولاتی جدی در صنعت بیمه در حال رخ دادن است که پرچمدار آنها، استارت آپ ها هستند، بنابراین استفاده از این ظرفیت به نفع همه جوانب صنعت بیمه است.

ضرابیه ارائه محصولات نو را منوط به ایجاد یا کشف بازارهای نو دانست و گفت: انقلاب صنعتی چهارم در حال رخ دادن است و همه از جمله بیمه سامان نیز باید مدل کسب و کار خود را مطابق با شرایط جدید تغییر دهند.

به گفته او، بیمه سامان از یک شرکت در حال تبدیل شدن به یک پلت فرم است که بتواند بازار هدفش، یعنی خانوارهای ایرانی را به طور کامل تری پوشش دهد.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان با بیان این که ضریب نفوذ بیمه هم اکنون ۲٫۳ درصد است و این رقم باید تا پایان برنامه به ۷ درصد برسد، گفت: با روش های کنونی نمی توان این عدد را محقق کرد و نیاز است که از استارت آپ ها در این حوزه کمک بگیریم.

ضرابیه با اشاره به محصولات نوین این شرکت مانند بیمه بدنه اتومبیل پیمایشی، بیمه نامه تبلت و موبایل، بیمه نامه درمان انفرادی و … گفت: در سال جاری محصول منحصر به فرد دیگری با عنوان «یونیت لینک» که نوعی بیمه عمر پیشرفته است، با مجوز بیمه مرکزی رونمایی خواهد شد.

وی افزود: این محصول قابلیت شفاف سازی نوع سرمایه گذاری انجام شده برای مشتری را دارد، به طوری که در هر لحظه می توان شرایط سبد سرمایه گذاری آن را مشاهده کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان همچنین با بیان این که نمایندگان، کارگزاران و شبکه فروش عضو جدایی ناپذیر فعالیت های شرکت هستند، از حضور حدود ۷۰۰ نفر همکار و یک هزار نفر اعضای شبکه فروش در این شرکت خبر داد و گفت: همه تحولاتی که در شرکت پیش بینی شده، برای توانمندسازی شبکه فروش است.

ضرابیه تاکید کرد: شرکت بیمه سامان توانست درآمد حق بیمه خود را در سال ۱۳۹۷ به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهد و رشدی معادل ۵۳ درصد در مقابل رشد ۲۵ درصدی بازار بیمه کسب کند تا با توسعه شبکه فروش و ایجاد مرکز نوآفرینی، بستر لازم برای کسب سهم ۶ درصد از بازار بیمه کشور در افق ۱۴۰۰ را مهیا کند.

به گفته مدیرعامل بیمه سامان، این شرکت با پرداخت بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت و رسیدگی و پردازش بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار پرونده خسارت، توانسته خود را به عنوان حامی خانواده‌های ایرانی در کشور معرفی کند.

ضرابیه با بیان این که در سال ۹۷ کشور شاهد افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان بوده است، ادامه داد: بیمه سامان توانسته با پرداخت بیش از دو هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت درمان، نقشی عملی در کاهش هزینه‌های مردم کشورمان داشته باشد و با مدیریت صحیح پرتفوی ریسک‌های بیمه‌ای، انضباط مالی و سرمایه‌گذاری بهینه، در تأمین منافع سایر ذینفعان شرکت نیز موفق عمل کند.

* کد خبر: 10860

این را نیز بررسی کنید

زنگ بیمه در مدارس زنجان نواخته شد

بیمه میهن برنامه ملی زنگ بیمه در مدارس زنجان را با هدف آشناسازی دانش آموزان …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *