پنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

زمینه سازی برای حذف کامل «فیزیک» بیمه نامه شخص ثالث

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی گفت: تبدیل شدن بیمه نامه شخص ثالث کاغذی به کارت هوشمند تنها یک پیشنهاد بوده که عملیاتی هم نخواهد شد.

سید قاسم نعمتی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان با بیان این که پیشتر، پیشنهاد تبدیل بیمه نامه شخص ثالث کاغذی به یک کارت هوشمند در حد یک ایده مطرح شده بود، گفت: این کار به صلاح نبود و انجام نخواهد شد.

به گفته وی، موضوع کارتی شدن بیمه نامه شخص ثالث هیچ وقت از سوی بیمه مرکزی به شرکت های بیمه هم ابلاغ نشده بود.

نعمتی با بیان این که بیمه مرکزی همواره به دنبال تسیهل امور مرتبط با عملیات بیمه گری است، اظهار کرد: یکی از اقدامات در این راستا، حذف کوپن از بیمه نامه شخص ثالث بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود الزام شرکت های بیمه به حذف کوپن از بیمه نامه شخص ثالث، همچنان بیمه نامه ها در برخی شرکت ها به شکل قبلی چاپ می شوند، گفت: برخی شرکت ها همچنان بیمه نامه های کاغذی پیشین خود را دارند و پس از اتمام آنها، بیمه نامه های جدید بدون کوپن را به بیمه گزاران خواهند داد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی با بیان این که از دید ما، با توسعه و استقرار سنهاب، می توان به طور کلی «فیزیک» بیمه نامه شخص ثالث را حذف کرد، گفت: با شرایط کنونی، نه تنها کوپن بیمه نامه شخص ثالث، بلکه خود «فیزیک» بیمه نامه هم موضوعیت ندارد.

نعمتی ادامه داد: اگر از سوی مردم و دستگاه هایی که مرتبط با این بیمه نامه هستند مانند پلیس و دستگاه قضایی، زمینه پذیرش حذف بیمه نامه کاغذی ایجاد شود، بیمه گران با حذف آن مشکلی ندارند.

به گفته وی، در حال حاضر بیمه گران هم به صرف داشتن یک کاغذ به اسم بیمه نامه، تعهدی به نفع بیمه گزار را بر عهده نمی گیرند و پیش از هر چیز اصالت بیمه نامه را با سیستم های درون سازمانی یا سنهاب کنترل می کنند، بنابراین عملا وجود کاغذ بیمه نامه وجاهتی ندارد.

او تاکید کرد که صنعت بیمه از همین امروز آمادگی حذف بیمه نامه شخص ثالث کاغذی را دارد.

کد خبر: 10029

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *