جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فراهم شدن امکان استعلام آنلاین چهار رشته بیمه ای جدید در سنهاب

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی اعلام کرد که از سال آینده علاوه بر بیمه نامه های شخص ثالث، بیمه نامه های باربری، درمان، آتش سوزی و بدنه اتومبیل هم به صورت آنلاین در سنهاب ثبت خواهد شد.

سیدقاسم نعمتی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان مبنی بر این که چرا سنهاب به جز در مورد بیمه نامه های شخص ثالث، به روز نیست، اظهار کرد: مقدمات توسعه ثبت آنلاین بیمه نامه های صادره فراهم شده و از سال آینده چهار رشته جدید بیمه ای به این بخش اضافه می شود.

به گفته او، این اقدام تا نیمه سال آینده عملیاتی خواهد شد.

نعمتی با بیان این که بیمه مرکزی شرکت های بیمه را به رعایت استانداردهای مشخص در صدور بیمه نامه شخص ثالث ملزم کرده است، ادامه داد: برای ثبت بیمه نامه در سنهاب باید پارامترهای مشخصی لحاظ شود، از این رو رعایت این پارامترها در بیمه نامه شخص ثالث با فوریت بیشتر الزامی شد و برای چهار رشته دیگر نیز محقق می شود.

وی در ادامه نشست خبری خود با بیان این که سنهاب از اواخر سال ۱۳۹۰ به جمع آوری اطلاعات بیمه نامه ها پرداخته است، تاکید کرد: در حال حاضر اطلاعات جامع و خوبی از همه بیمه نامه هایی که توسط شرکت ها در سنهاب ثبت می شود، در اختیار بیمه مرکزی است و ما می توانیم برای تحلیل داده ها از آنها استفاده کنیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، میز خدمات الکترونیک بر روی سایت بیمه مرکزی را محصول نهایی سنهاب دانست و گفت: اکنون سنهاب آن قدر به بلوغ رسیده که نهادهایی مانند ناجا و قوه قضاییه می توانند بدون استفاده از بیمه نامه کاغذی، اطلاعات مورد نظرشان را دریافت کنند.

 

کد خبر: 10009

این را نیز بررسی کنید

معرفی پروفسور ملک زاده به عنوان پدر علم نوین گردشگری جهان

به گفته پروفسور‌ کاخا شنگلیا رییس انجمن اتحادیه بین‌المللی روسای دانشگاه‌های جهان ( IAUP)، تئوریMFT …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *