چهارشنبه , ۲۹ آبان ۱۳۹۸
خانه » ویژه » رمز گشایی از کنایه های رئیس کل بیمه مرکزی در جمع مدیران بیمه معلم

رمز گشایی از کنایه های رئیس کل بیمه مرکزی در جمع مدیران بیمه معلم

پس از مشخص شدن عدم تمدید قرارداد بیمه درمان شرکت مخابرات ایران با شرکت بیمه دانا و انعقاد قرارداد جدید این شرکت با بیمه معلم، بخشی از سخنان رئیس کل بیمه مرکزی در بازدید از شرکت بیمه معلم بیشتر نمود پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، درست یک روز پس از اعلام بیمه دانا مبنی بر عدم تمدید قرداد با شرکت مخابرات ایران، مدیرعامل شرکت مخابرات از واگذاری پوشش بیمه درمان کارکنان این شرکت به بیمه معلم خبر داد.

شرکت بیمه دانا در اطلاعیه خود نوشت: ما در حالی از تمدید این قرارداد انصراف دادیم که به طور مکرر در جلسات مختلف توسط کارشناسان و مدیران ارشد شرکت مخابرات، برای تمدید دوباره قرارداد ابراز تمایل می‌شد، اما بیمه دانا به دلیل «پایین بودن نرخ» که از لحاظ فنی قابل توجیه نیست و «رعایت اصول حرفه‌ای در انعقاد قراردادهای بزرگ»، از تمدید قرارداد با شرکت مخابرات ایران منصرف شد.

با این حال سید مجید صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران روز پس از انتشار این اطلاعیه، اعلام کرد که پس از برگزاری مناقصه عمومی در خصوص واسپاری خدمات بیمه ای، شرکت بیمه معلم به علت پذیرش «کلیه شرایط» و «ارائه نرخ مناسب» به عنوان برنده مناقصه مذکور معرفی شده است.

اما اطلاعیه بیمه دانا و خبر مدیرعامل شرکت مخابرات ایران چه زمانی منتشر شد؟ کمتر از یک هفته پس از حضور رئیس کل بیمه مرکزی در شرکت بیمه معلم!

در جریان دیدار غلامرضا سلیمانی امیری با مدیران شرکت بیمه معلم که خبر آن در سایت بیمه مرکزی نیز منتشر شد، عبارتی به نقل از او وجود دارد که بسیار بدیهی است. او گفته است: «دقت و حساسیت کافی در هنگام عقد قراردادهای کلان می تواند ریسک صنعت بیمه را به میزان قابل توجهی کاهش داده و توانگری مالی شرکتها را در سطح مطلوبی حفظ کند.»

رئیس شورای عالی بیمه «در بازدید از بیمه معلم» ضرورت «توجه بیشتر» مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های بیمه به «نرخ» و «شرایط قراردادهای بزرگ بیمه ای» را نیز یادآور شده است.

طبیعی است که دقت در عقد قرارداد، توجه به «نرخ» و «شرایط» از بدیهیات در عملیات بیمه گری است، اما می توان این سوال را مطرح کرد که چرا رئیس شورای عالی بیمه باید در جمع مدیران یک شرکت بیمه گر، این موضوع را یادآوری و بر آن تاکید کند؟

پاسخ به این سوال را می توان در نامه ۲۷ آذر ماه مهدی گشادرو، مدیرکل نظارت فنی بر بیمه های غیر زندگی بیمه مرکزی خطاب به شرکت های بیمه که به طور ویژه درباره انعقاد قرارداد با شرکت مخابرات ایران هشدار داده بود، جست و جو کرد.

او تاکید کرده بود که برگزاری مناقصه شرکت مخابرات ایران به منظور اخذ پوشش های بیمه درمان با درج شرایط مغایر با آیین نامه ۷۴ شورای عالی بیمه از قبیل درخواست ارائه تعهدات بدون فرانشیز و عدم اعمال تعرفه های وزارت بهداشت بوده است.

«کنایه های» رئیس کل بیمه مرکزی درباره «نرخ» و «شرایط» بیمه ای در قراردادهای بزرگ زمانی جدی تر می شود که بدانیم شرکت بیمه معلم طی سال های ۱۳۹۴، ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در سطح توانگری مالی ۲ بوده است.

گرچه رئیس کل بیمه مرکزی به طور مستقیم به قرارداد شرکت مخابرات با بیمه معلم اشاره نکرد، اما آیا می توان گفت هشدار درباره نرخ و شرایط قراردادهای بزرگ آن هم در محل شرکت بیمه معلم، به قرارداد این شرکت با مخابرات بی ارتباط بوده است؟!

 

* کد خبر: 9944

این را نیز بررسی کنید

این همه تبلیغات برای شرکت بیمه با سطح توانگری «دو»؟!

گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ شرکت بیمه معلم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *