پنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

با نحوه کلاهبرداری «بیمه گران تقلبی» آشنا شوید

«بیمه گران تقلبی» که پیش از این بسیار نامحسوس به دنبال جذب مشتری بودند، این روزها کار خود را بسیار علنی کرده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، در حالی که بیمه مرکزی و شرکت های بیمه بارها درباره فعالیت «بیمه گران تقلبی» اطلاعیه داده و تلاش کرده اند مردم را نسبت به فعالیت غیرقانونی آنها آگاه کنند، اما ظاهرا این «کلاهبرداران» همچنان با قوت به فعالیت خود ادامه می دهند.

تعداد قابل توجهی از مخاطبان این پایگاه خبری، تجربیات خود از تماس تلفنی «بیمه گران تقلبی» را این طور مطرح کرده اند:

 

  • سلام. امروز ۲۴ بهمن ۹۷ به من هم زنگ زدن و گفتن با ۲۸۵ هزار تومان بیمه تکمیلی میشین. من چون اطلاع نداشتم، کد ملی و آدرس منزل شماره تلفن خونه رو دادم و مدارک آوردن در خونه. چون کسی نبود خونه که مبلغ پرداخت کنه، بهم زنگ زدن گفتن سایت تا ساعت ۳ بعداظهر بیشتر باز نیست. اینم شماره هاشون **** حتی شماره خودشم بهم داد **** به اسم خانم احمدی

 

  • سلام امروز ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ به همه خط های تلفن ثابت ما در منزل که شامل ۳ خط ثابت می شه خانمی تحت عنوان بیمه مرکزی تماس گرفتند و همین چرت و پرت ها رو گفت. بعد که گفتم نمی خوایم، شروع به ناسزا گفتن و تهدید کرد که بیمه شما رو قطع می کنیم. شماره تماس **** من با بیمه مرکزی تماس گرفتم و شماره رو اعلام کردم، گفتند که کلاه بردارن. همین و اینکه کاری نمی تونن بکنن، فقط پولی به حشابشون واریز نکنید.

 

  • با سلام، الان با من تماس گرفتند و اعلام کردند شماره شما رو برامون فرستادن که اسمتون در هیچ یک از بیمه های تکمیلی نیست. طبق برآورد ایشان من باید مبلغ ۲۹۰۰۰۰ تومان پرداخت کنم و باید همین الان اقدام کنم. من گفتم به این سرعت نمی تونم جواب بدم. قرار فردا رو گذاشته منم به ۱۱۰ زنگ زدم و اطلاع دادم.  ۱۱۰ گفت کلاهبرداریه و مشخصات آنها را پرسید. تلفنشان ***** بود از آگاهی تقاضای برخورد دارم. اسمشان بیمه تکمیلی رفاه است.

 

  • همین الان با من با شماره **** تماس گرفتن. ۲۹۰ تومن میخواستن.

 

  • سلام امروز اول دیماه سال ۹۷ با من هم تماس گرفتند و گفتند که چون سرپرست خانوار هستید و سهمیه بیمه تکمیلی تون را هم از پارسال نگرفته اید، تماس میگیریم. شماره تماس ایشان ***  لطفا مسئولان مربوطه بررسی فرمایند.

 

  • با من هم تماس گرفتند و گفتند که چون سرپرست خانوار هستید و سهمیه بیمه تکمیلی تون رو از پارسال نگرفته اید تماس میگیریم. به سوالاتم با خونسردی پاسخ دادن و گفتن که ۲۹۰ هزار تومان برای یک بار باید پرداخت کنم. به نام آقای حسینی از واحد ثبت سازمان رفاه!

 

  • همین امروز با من تماس گرفتن ( این شماره شونه ***) و اعلام کردند سازمان رفاه کُل کشوره. تو رو خدا مردم و آگاه کنید گول نخورند. ممنون

 

  • طی دو سال گذشته چندین بار با اسم سازمان رفاه و نگین تماس گرفتند و رفتار طلبکارانه و بی ادبانه و بازی با عناوین بازرسی داشتند. متاسفانه کسی پیگیری نمی کند. دستگاه هایی که پول بیت المال را دریافت می کنند و باید از حق و حقوق مردم دفاع کنند، نشسته اند تماشا و انتظار دارند فردی از مردم بیافتند دنبال این کلاهبردار ها که نه اسم و آدرسی ازشون هست و نه کسی از شکایت شما استقبال میکنه.

 

  • تماس گرفتند و قرار شد مدارک هم برایم بفرستند و تازه خیلی تاکید داشتند که تا مهر سازمان رفاه کل کشور را ندیدم پول را نپردازم. وقتی گفتم نمیخواهم و کنسلش کنید، کلی ناسزا گفت و گوشی را قطع کرد. به ۱۱۰ و آگاهی زنگ زدم و جریان را گفتم، ولی آنها گفتند تا شاکی خصوصی نداشته باشند نمی توانیم پیگیری کنیم.

 

شماره تماس هایی که مخاطبان از این مدعیان فعالیت در حوزه بیمه ارائه کرده اند، نزد این پایگاه خبری موجود است. سوال این است که در چنین شرایطی، چه کسی مسئول رسیدگی به این ادعاهاست؟

کد خبر: 9896

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *