یکشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۰
خانه » ویژه » برنامه های «بختیاری» برای کمیسیون مالی سندیکای بیمه گران ایران

برنامه های «بختیاری» برای کمیسیون مالی سندیکای بیمه گران ایران

رئیس کمیسیون مالی سندیکای بیمه گران ایران برنامه هایش برای دوره تصدی این مسئولیت را تشریح کرد.

مجید بختیاری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان با بیان این که برنامه های کوتاه مدت و بلندمدتی برای این کمیسیون در نظر گرفته است، گفت: امیدوارم حرکت های عملگرایانه برای جداسازی حساب های عمر از غیر عمر را میان شرکت ها ایجاد کنیم.

وی افزود: این که چطور می شود با رویکرد واقع بینانه استانداردهای IFRS را در صنعت بیمه پیاده سازی کنیم، یکی از دغدغه های من است که در کمیسیون پیگیری خواهم کرد.

بختیاری تعامل هر چه بیشتر با بیمه مرکزی برای دخالت دادن نظرات کارشناسی کمیسیون در تدوین آیین نامه ها و شیوه نامه ها را الزامی خواند و گفت: همچنین در کمیسیون تلاش می کنیم ساختار صورت های مالی نمونه را به صورت واقع بینانه تدوین و ارائه کنیم.

رئیس کمیسیون مالی سندیکای بیمه گران ایران تعامل با سازمان بورس و سازمان حسابرسی برای افزایش کیفیت برگزاری مجامع شرکت های بیمه را الزامی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ترکیب گزارش حسابرسان در مجامع این گونه است که از ابتدا بندهای حسابرسی مورد نظر سهامدار قرائت می شود و سپس یک سلسله مباحث فنی ادامه پیدا می کند، در حالی که این مباحث می تواند در قالب نامه مدیریت باشد و به نهاد ناظر برود.

مدیرعامل شرکت بیمه رازی با اشاره به این که روش کنونی، وقت جلسات مجامع را طولانی می کند، در حالی که صاحب سهم بیشتر به دنبال اطلاع از سود وزیان خودش و بیمه مرکزی هم به دنبال نظارت است، گفت: طولانی شدن جلسه مجمع با مباحث تخصصی، شرایط را دشوار می کند و کیفیت مجامع را کاهش می دهد.

بختیاری همچنین مسائل ارزی و مالیاتی را از دیگر مواردی دانست که باید توسط اعضای کمیسیون بررسی شود و ادامه داد: یکی از ریشه ای ترین کارها، ساماندهی نظام اطلاعاتی است که گزارش های مالی هم برگرفته از آن است. در واقع اگر بسترهای اطلاعاتی نظام مند شود، گزارش های قابل قبول تری در اختیار ذینفعان از جمله سهامداران قرار خواهد کرد.

وی با تقدیر از زحمات رئیس پیشین این کمیسیون، منظم برگزار شدن جلسات کمیسیون را هم الزامی دانست و گفت: امیدوارم در این دوره بتوانیم آثار مطلوبی در صنعت به جا بگذاریم.

* کد خبر: 9649

این را نیز بررسی کنید

استوری هماهنگ «شبکه فروش» علیه «ازکی»

با شدت گرفتن تبلیغات «ازکی» در سیما، شبکه فروش سنتی بار دیگر نسبت به فعالیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *