جمعه , ۴ تیر ۱۴۰۰
خانه » بیمه » چند نکته درباره جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه

چند نکته درباره جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه

حمید رضا نصیری نژادپایگاه خبری خرد و کلان

اکنون که بیش از سه هفته از برگزاری «ششمین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه کشور» گذشته و «آب ها از آسیا افتاده اند»، می توان کمی بیشتر درباره آن صحبت کرد.

این جشنواره بر عکس بسیاری دیگر از جشنواره ها که به صورت روزانه در کشور برگزار می شوند، چند نقطه قوت دارد. نخست این که برای شرکت در آن پولی دریافت نمی شود. در فضایی که شرکت ها هر روز با حجم قابل توجهی از درخواست مشارکت در جشنواره های پولی مواجه اند، برگزاری چنین جشنواره ای می تواند بسیار مطلوب باشد.

دوم این که شرکت در این جشنواره برای همه شرکت های بیمه آزاد و ممکن است. این بر خلاف بسیاری از جشنواره هاست که حداقل هایی را برای مشارکت در نظر می گیرد.

سوم این که برگزاری این جشنواره، به شرکت ها انگیزه فعالیت بیشتر را می دهد، چرا که دریافت اعتبار «برگزیده شدن» می تواند در جمع مدیران روابط عمومی بسیار قابل توجه باشد؛ به ویژه آن که جایزه نقدی برگزیدگان هم چندان قابل توجه نیست.

چهارم این که روابط عمومی ها می توانند از ایده های برتر و برگزیده استفاده کرده و نقاط ضعف و قوت خود را به درستی بشناسند.

پنجم این که برگزار کننده این جشنواره، روابط عمومی بیمه مرکزی است، اما هیات داوران آن مستقل اند و بنابراین نقش هیات داوران در انتخاب برگزیده ها، پررنگ است.

اینها البته تنها مزیت های این جشنواره نیست و می توان برای آن مزایای دیگری هم برشمرد؛ از سوی دیگر حتما نقاط ضعفی هم در این رویداد وجود دارد که می توان در گفت و گو با شرکت کنندگان یا برگزارکنندگان آن متوجه شد.

مشاهدات و دریافت های من از این جشنواره اما چند نکته را نمایان کرد که بیانشان خالی از لطف نیست.

نخست این که وقتی نیمی از روابط عمومی های شرکت های بیمه در جشنواره شرکت نمی کنند، به این معنا نیست که همه آنها با جشنواره «قهر» کرده اند، بلکه دلیل عدم مشارکت بسیاری از آنها این است که اساسا در آن شرکت یا واحدی به عنوان روابط عمومی وجود ندارد، یا کسی که مسئول روابط عمومی است مسئول بخش های دیگری هم هست، یا روابط عمومی به یک فرد با یک میز و صندلی خلاصه می شود و یا اگر هیچ کدام از این ها هم نیست، در روابط عمومی کاری انجام نمی شود که قابلیت عرضه در جشنواره را داشته باشد.

نکته دیگری که من مشاهده کردم، عدم توانایی در عرضه درست فعالیت ها به جشنواره بود. برخی شرکت ها که اقدامات متوسطی هم داشتند، همه داشته هایشان را در یک صفحه کاغذ خلاصه و دبیرخانه جشنواره ارائه کرده اند. تصور کنید نوشتن عبارت «چاپ ۱۰ جلد کتاب» در رزومه با ارسال همان ۱۰ جلد کتاب به دبیرخانه جشنواره چقدر متفاوت است. طبیعی است هیات داوران با دیدن فیزیک آثار، بسیار بهتر می تواند درباره آنها تصمیم گیری کند تا فقط با خواندن عناوین آن.

آن طور که من دیدم و شنیدم، سایر مدیران صنعت بیمه مثل مدیران شبکه فروش، امور شعب، بازاریابی و … پس از این که پایداری برگزاری جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه را دیده اند، از مدیران بالادستی خود خواسته اند مشابه این جشنواره در حوزه فعالیت آنها نیز برگزار شود. این اثرگذاری را می توان به فال نیک گرفت.

 

نیمی از شرکت های بیمه، اثری به جشنواره روابط عمومی ها ارسال نکردند!

کارنامه نهایی ششمین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه

* کد خبر: 9447

این را نیز بررسی کنید

صنعت بیمه، اولویتی مقدم بر «پرداخت درست و به موقع خسارت» ندارد

قائم مقام بیمه مرکزی تاکید کرد که صنعت بیمه، اولویتی مقدم بر «پرداخت درست و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *