جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

شرایط جدید پوشش های بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان ابلاغ شد

دبیر کارگروه بیمه های مهندسی سندیکای بیمه گران ایران از اصلاح و ابلاغ شرایط جدید پوشش های بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان خبر داد.

محمد باباکردی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان با بیان این که بر اساس قانون، مجری هر ساختمان باید به نفع بهره برداران آتی آن، بیمه نامه یا ضمانت نامه بانکی تهیه کند، گفت: متاسفانه با وجود قانون، این موضوع هنوز به صورت کامل از طرف سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها اجرایی نشده است.

به گفته وی، رعایت این قانون تنها در برخی استان ها از جمله البرز، آذربایجان شرقی، فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی و گیلان الزامی شده است.

باباکردی با اشاره به این که رعایت این قانون در تهران نیز تنها برای ساختمان های بالای ۱۵۰۰ متر الزامی شده است، افزود: این بیمه نامه از سال ۱۳۸۶ عرضه شده است، اما مشکل این بود که پوشش های آن با پوشش های مد نظر مبحث دوم مقررات ملی ساختمان کاملا همپوشانی نداشت.

دبیر کارگروه بیمه های مهندسی سندیکای بیمه گران ایران اظهار کرد: کارگروه از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ روی این موضوع کار و بیمه نامه را با اصلاحاتی به بیمه مرکزی ارسال کرد که خوشبختانه مورد تایید نهاد ناظر قرار گرفت.

باباکردی با اعلام این خبر که به تازگی شرایط عمومی جدید بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان از طریق بیمه مرکزی ابلاغ شده است، تاکید کرد که پوشش های بیمه نامه های جدید، کاملا منطبق بر قانون نظام مهندسی است.

به گفته او، بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان، بیمه نامه ای بسیار خوب و کارآمد است و باعث نظارت ثانویه در ساخت و ساز و افزایش کیفیت ساختمان ها می شود، اما متاسفانه در استان هایی که داشتن آن الزامی نیست، مورد استقبال قرار نمی گیرد.

دبیر کارگروه بیمه های مهندسی سندیکای بیمه گران ایران این را هم اعلام کرد که پیش از این در این بیمه نامه پوشش زلزله وجود نداشت، اما در شرایط جدید می توان پوشش زلزله را به صورت اختیاری به بیمه گزاران ارائه کرد.

کد خبر: 9413

این را نیز بررسی کنید

کسری صندوق بازنشستگی بیمه مرکزی، در یک سال ۲٫۳ برابر شد!

صندوق های بازنشستگی در کشور با چالش هایی مواجه شده اند، به گونه ای که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *