جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افزایش بازدهی با حضور در بازار سرمایه

صنعت بیمه برای بازدهی بیشتر و دستیابی به فرصت‌های بهتر باید در بازار سرمایه حضور پیدا کند.
به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیمه کوثر در گفت‌وگو با خبرنگار سرمایه و ثروت، ضمن بیان این مطلب تصریح‌کرد: در حال حاضر باتوجه به تورم موجود از بازدهی بانک‌ها، چیزی عاید سهام‌داران و بیمه‌گذاران نمی‌شود.
نوید خاندوزی با بیان این که در حال حاضر ارتباط خوبی میان صنعت بیمه با بازار سرمایه نیست، یادآور شد: شرکت‌های بیمه نتوانسته‌اند، بازیگران قدرتمندی برای بورس باشند چرا که به سبب ریسکی که وجود دارد شرکت‌های بیمه تمایلی به آمدن در بازار سرمایه ندارند.
وی اظهارکرد: در شرایط فعلی سرمایه‌گذاری ما در چهار محور بانک، شرکت‌های استارت‌آپی، املاک و البته بازار سرمایه انجام می‌گیرد با این حال قصد داریم به تدریج از حوزه املاک خارج شویم و به سمت سرمایه‌گذاری‌های مولد برویم که بیشتر دربرگیرنده بازار سرمایه و برنامه‌های بلندمدت در شرکت‌های پتروشیمی و سنگ آهنی است.
مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیمه‌کوثر درباره تاثیر تحریم بر صنعت بیمه کشور گفت: بیمه‌ها به دلیل این که بیشتر در داخل کشور فعالیت خود را انجام می‌دهند از این موضوع چندان متاثر نمی‌شوند، کما این که در دوره قبل تحریم هم خیلی اذیت نشدیم.
نوید خاندوزی با بیان این که مردم به واسطه اجباری که وجود دارد بیشتر بیمه‌های خودرویی را انتخاب می‌کنند، گفت: شرکت‌های بیمه باید از فضایی که به وجود آمده استفاده کنند و در بخش‌های بیمه عمر فعالیت کنند. البته بیمه کوثر در این زمینه فعال است و جزو سه شرکت پیشرو در این زمینه به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه مردم در حوزه اقتصاد زیرک و آگاه هستند و اگر احساس کنند بیمه‌های عمر بازدهی خوبی دارند قطعا وارد می‌شوند و مشارکت‌شان را بالا می‌برند، خاطرنشان‌کرد: از سوی دیگر با ایجاد ثبات اقتصادی و انعطاف شرکت‌های بیمه در اعلام نرخ‌ بازدهی و سرمایه‌گذاری، بیمه‌های عمر در کشور توسعه می‌یابد.
مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیمه کوثر بیمه‌های عمر را موتور مولد سرمایه‌گذاری دانست و گفت: اکنون بیمه مرکزی در حال تغییر آیین‌نامه “۶۰” سرمایه‌گذاری و حرکت به این سمت است.
نوید خاندوزی با تاکید بر این که در دنیا اکثر بیمه‌های عمر در پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، تصریح کرد: در ایران اکثر بیمه‌های عمر یا منابع‌شان مشخص نیست یا در بانک است که این مدل درستی نیست.

کد خبر: 9409

این را نیز بررسی کنید

 بیمه ملت، رو به سوی آینده‌ای روشن در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت بیمه ملت، در پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و عید نوروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *