پنج شنبه , ۳ تیر ۱۴۰۰
خانه » ویژه » نگاهی به هزینه ها و نتایج احتمالی کمپین تازه «بیمه معلم»!

نگاهی به هزینه ها و نتایج احتمالی کمپین تازه «بیمه معلم»!

شرکت بیمه معلم به تازگی کمپین تبلیغاتی خود با عنوان «معلم حواسش هست» را آغاز کرده که ظاهرا هدف آن اشاره به «طرح تحصیل بدون آسیب» است. این کمپین قصد دارد به مخاطب این گونه القا کند که شرکت بیمه معلم فضای بازی مدارس را تجهیز و ایمن می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، آن طور که در جزئیات این طرح اشاره شده، بیمه معلم قصد دارد زمین‌های بازی را با چمن برای مدارس پسرانه و گرانول برای مدارس دخترانه تجهیز و نوسازی کند تا دانش آموزان هنگام بازی در حیاط مدارس، کمتر آسیب ببینند.

این ایده به خودی خود قابل تقدیر است و احتمالا در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت گنجانده می شود، اما با ورود به جزئیات بیشتری از طرح، نکات جالبی نمایان می شود.

بیمه معلم، یک شرکت بیمه با سطح توانگری مالی ۲ طی سه سال ۹۳، ۹۴ و ۹۵ و از زیرمجموعه های صندوق ذخیره فرهنگیان است؛ صندوقی که گزارش تفحص نمایندگان مجلس از آن به قوه قضائیه ارجاع شده است. طبیعی است که این شرکت به حوزه مدارس ورود پیدا کند و مسئولیت های اجتماعی خود را در آن حوزه پیاده سازی کند، اما هزینه این کار چقدر است؟

خبرنگار ما با چند شرکت های عرضه کننده پوشش های گرانول تماس گرفت تا هزینه تقریبی این اقدام را محاسبه کند. اطلاعات برآوردی نشان می دهد ایجاد یک مترمربع پوشش گرانولی حدود ۴۰ هزار تومان هزینه دارد. در واقع برای ایجاد یک پوشش ۱۰۰ مترمربعی گرانولی در حیاط یک مدرسه، تقریبا چهار میلیون تومان هزینه خواهد شد.

شرکت بیمه معلم تبلیغات این اقدام خود را به آژانس تبلیغاتی بادکوبه سپرده است. این شرکت انواع فیلم ها و تصاویر تبلیغاتی را برای کمپین بیمه معلم طراحی و اجرا کرده است. خبرنگار ما با این شرکت تماس گرفت و قیمت فضاهای تبلیغاتی را جویا شد. آن طور که مشاور تبلیغاتی این شرکت اعلام کرد، استفاده از یک استرابورد برای ۳۰ روز نمایش، ۱۶ میلیون تومان هزینه دارد.

در واقع هزینه هر کدام از استرابوردهای شهری که در آن کمپین بیمه معلم تبلیغ شده، معادل هزینه پوشش گرانولی دست کم ۴ زمین بازی در مدارس است!

اما این همه ماجرا نیست. این شرکت در تبلیغات خود از تصاویر سه ورزشکار استفاده کرده است؛ سید مهدی رحمتی فوتبالیست استقلالی، کمال کامیابی نیا فوتبالیست پرسپولیسی و مریم طوسی قهرمان دوومیدانی. این بازیکنان گران قیمت که احتمالا برای استفاده از تصاویر آن ها در کمپین «معلم حواسش هست» هزینه قابل توجهی به شرکت تحمیل شده است.

آن طور که اطلاعات موجود در صفحه این کمپین نشان می دهد، تا کنون ۴۹۹۰ نفر از آن حمایت کرده اند و بر همین اساس قرار است ۲۴ زمین مدرسه پوشش گرانولی شود. با احتساب هر زمین حدود ۱۰۰ متر، می توان گفت که این شرکت تا کنون حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان بابت اصل این کار هزینه کرده، در حالی که هزینه های کمپین تبلیغاتی آن شامل به کارگیری ورزشکاران، ساخت فیلم، اکران استرابوردها و بیلبوردها و … به مراتب فراتر از این است.

در واقع اگر اصل بر ایجاد پوشش در حیاط مدارس بود، می شد با هزینه این کمپین تبلیغاتی وسعت بسیار بیشتری از زمین ها را پوشش داد تا کار بیش از آن که بر مدار تبلیغ بچرخد، به نتیجه نهایی یعنی آسیب کمتر دانش آموزان منجر شود!

ورود به حوزه مدارس برای پیاده سازی پروژه های مسئولیت اجتماعی از دیرباز در کشور ما رواج داشته است. آن طور که اخبار منتشر شده در رسانه ها نشان می دهد، اکنون یکی از مهمترین مشکلات حوزه آموزش و پرورش، کمبود مدرسه است، به همین دلیل بسیاری از نهادها برای رفع این مشکل هزینه کرده و البته نتایج آن را به مخاطبان نشان می دهند. به عنوان مثال، بانک اقتصاد نوین در این زمینه بسیار فعال است، به طوری که حتی جزئیات اقدامات خود در زمینه مدرسه سازی را منتشر می کند.

گرچه مشخص نیست ایجاد پوشش گرانولی در حیاط مدارس اولویت چندم مجموعه آموزش و پرورش است، اما بد نیست شرکت بیمه معلم که پیش از این نیز به انتشار اخباری یک خطی مانند «بیمه معلم هزینه سررسید امسال را صرف بازسازی مراکز درمانی فرهنگیان در مناطق زلزله زده کرد» و جزئیاتی از این اقدام شامل هزینه ها و حتی یک قطعه عکس از این مراکز را منتشر نکرد، این بار پس از عملیاتی کردن اقدامات خود یعنی ایجاد پوشش گرانولی و چمن مصنوعی در مدارس، حداقل یک تصویر از حیاط این مدارس را برای اطلاع عموم منتشر کند!

 

مسئولیت های اجتماعی بیمه معلم را چه کسی هدایت می کند؟

بیمه معلم چگونه «جایزه ملی مسئولیت اجتماعی» را گرفت؟

 

* کد خبر: 8732

این را نیز بررسی کنید

از یک خانه، چند بار حق بیمه اجباری می گیرید؟!

در حالی بر اساس ماده ۴ قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، قرار است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *