جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چند سوال از رئیس کل جدید بیمه مرکزی

حمید رضا نصیری نژادپایگاه خبری خرد و کلان

رئیس کل جدید بیمه مرکزی به زودی میزبان خبرنگاران خواهد بود. با توجه به این که زمان این گونه نشست ها محدود و سوالات همکاران رسانه ای من زیاد است، پیشنهاد می کنم رئیس کل محترم پاسخ این سوالات را در جمع اهالی رسانه مطرح کند.

۱- سال هاست که مسئولان کشور از نبود فرهنگ بیمه در کشور گلایه می کنند. گرچه در دوره اخیر اقدامات خوبی برای توسعه فرهنگ بیمه در میان دانش آموزان انجام شد، اما اثر این اقدامات در بلند مدت دیده می شود. پیشنهاد عملیاتی رئیس کل جدید بیمه مرکزی برای حل این معضل در کوتاه مدت و میان مدت چیست؟

۲- در دوره رئیس کل پیشین، به دلایل اعلام نشده، انتشار عمومی آمار عملکرد صنعت بیمه متوقف شد. آیا در دوره جدید، همان روال ادامه می یابد و یا رویه پیشین اصلاح می شود؟

۳- پس از ساماندهی موسسات اعتباری، اکنون نظام بانکداری کشور به این نتیجه رسیده که برخی بانک ها را هم در یکدیگر ادغام کند. برخی صاحب نظران معتقدند همین روش باید در صنعت بیمه نیز پیاده سازی شود. دیدگاه رئیس کل بیمه مرکزی در این باره چیست؟

۴- قانون منع به کارگیری بازنشستگان که به تازگی در مجلس شورای اسلامی مصوب شده، چه مصداق هایی در بیمه مرکزی و شرکت های بیمه دارد؟

۵- آیا ساختار نظارتی کنونی بیمه مرکزی توانایی کنترل شرکت ها و نظارت بر رعایت آیین نامه ها و قوانین موجود را دارد؟

۶- بیمه مرکزی چه تدابیری برای مقابله با دور جدید تحریم ها که قرار است به زودی علیه کشورمان اعمال شود در نظر گرفته است؟

۷- تعامل بدنه بیمه مرکزی با رسانه ها در دور جدید مدیریت آن چگونه خواهد بود؟ آیا به جز رئیس کل، سایر معاونین و مدیران بیمه مرکزی نیز پاسخگوی خبرنگاران خواهند بود؟

۸- بیمه ایران، بیمه آسیا، بیمه دانا و بیمه مرکزی تنها نهادهای صنعت بیمه هستند که به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیوسته اند. بیمه مرکزی چگونه شرکت های بیمه خصوصی را به پاسخگویی در این سامانه ملزم خواهد کرد؟

۹- آیا بیمه مرکزی صورت های مالی خود را منتشر خواهد کرد؟

۱۰- ادعا شده که نمونه های مشابه شرکت بیمه توسعه دوباره در صنعت بیمه شکل گرفته و خطر وجود آنها، بیمه گزاران را تهدید می کند. نظر رئیس کل جدید بیمه مرکزی درباره این موضوع چیست؟

کد خبر: 8678

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *