پنج شنبه , ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
خانه » بیمه » ضرابیه افق ۱۴۰۰ بیمه سامان را ترسیم کرد

ضرابیه افق ۱۴۰۰ بیمه سامان را ترسیم کرد

مدیرعامل شرکت بیمه سامان از برنامه ریزی برای فعالیت این شرکت در خارج از کشور، افزایش سهم بازار در سال ۱۴۰۰، رسیدن سطح توانگری بیمه سامان به ۱۸۰ درصد و توسعه روش های فروش خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، احمد رضا ضرابیه د رنشستی خبری با تشریح اهداف و برنامه های شرکت بیمه سامان برای آینده و راهبرد دستیابی به این اهداف، گفت: سهم بازار شرکت بیمه سامان در حال حاضر در بازار بیمه های زندگی ۶ درصد و در بازار بیمه های غیر زندگی حدود ۲ درصد است، در حالی که طبق برنامه ریزی های انجام شده برای افق ۱۴۰۰ امیدواریم در بیمه های زندگی ۱۵ درصد سهم از بازار و در بیمه های غیر زندگی ۶ درصد سهم از بازار را در اختیار داشته باشیم.

وی افزود: ما پیش بینی می کنیم بازار بیمه کشور ظرف چهارسال آینده به صورت متوسط حداقل رشد سالانه ۲۰ درصدی را تجربه کند و به همین علت به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که برای افزایش سهم شرکتمان از بازار بیمه در هر رشته بیمه رشدی متناسب با اهداف و بیشتر از رشد بازار داشته باشیم.

مدیرعامل بیمه سامان با اشاره به این که باید به صورت “تخصصی” در هر حوزه عمل کنیم، اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه ارزیابی خسارت تا جای ممکن از خدمات ارزیابان مستقل خسارت به صورت برون سپاری شده استفاده می کنیم تا علاوه بر ایجاد تعاملی منصفانه و تعادلی بی طرفانه در ارزیابی خسارات در راستای منافع بیمه گزاران، بتوانیم با تمرکز بر فعالیت اصلی مان که همان مدیریت ریسک است، کیفیت خدمات مان در خسارت را نیز افزایش دهیم.

او تاکید کرد که برنامه راهبردی شرکت بیمه سامان بر روی ارائه خدمات به خانواده ها تمرکز دارد و ادامه داد: بیمه های زندگی، اتومبیل، درمان خانواده، منازل مسکونی و تلفن همراه در واقع روش هایی هستند که با ارائه آنها تلاش می کنیم ریسک خانواده های ایرانی را کاهش دهیم.

ضرابیه گفت: تحقیقات بسیاری در بیمه سامان انجام شده است که چگونه بتوانیم بهترین پوشش بیمه ای را به خانواده های ایرانی ارائه کنیم. در روشهای قدیم صرفاً بر فروش بیمه نامه تمرکز می شد، لیکن بیمه سامان منطبق با روش های جدید همواره برای ایجاد ارزش واقعی برای مشتریان خود اقدام می کند. در واقع اگر خانواده به محصول بیمه ای نیاز ندارد، نباید آن را به ایشان فروخت، بلکه محصولاتی که خانواده ها به آن احساس نیاز می کنند می بایست با قیمتی به آنها فروخته شود که به نظر ایشان پرداخت آن مبلغ برای آن خدمت صرف می کند. در واقع کانالهای توزیع و دسترسی مشتریان به خدمات می بایست با توجه به نیاز و سلیقه ایشان طرح ریزی و ایجاد شود و نه مبتنی با روشهای قدیمی انجام کار.

مدیرعامل بیمه سامان در ادامه به تشریح عملکرد فنی این شرکت پرداخت و با بیان این که بیمه سامان از سال ۱۳۹۱ همواره از سطح توانگری مالی یک برخوردار بوده است، گفت: این سطح بالاترین سطح توانگری مالی بر اساس محاسبات آئین نامه مذکور است و به این معنی است که شرکت بیمه سامان از ابتدا فعالیت به گونه ای عمل کرده است که توانایی کامل در ایفا تعهدات خود داشته باشد.

وی افزود: ما در بیمه سامان نه تنها تمام تلاش مان را می کنیم که همواره بتوانیم سطح توانگری مالی شرکت را در سطح یک حفظ کنیم، بلکه برنامه ریزی کرده ایم که میزان توانگری مالی را نیز به هدف ۱۸۰ درصد تا سال ۱۴۰۰ برسانیم.

ضرابیه با اشاره به این که بیمه سامان می خواهد در مدل کسب و کار و فرآیندهای کاری خود به گونه ای تغییر ایجاد کنید که در پایان سال ۱۴۰۰ بخش عمده مدل کسب و کار شرکت مبتنی بر فناوری بوده و به صورت الکترونیکی اجرا شود، ادامه داد: در این روش اکثر فعالیتهای بیمه ای و مالی و پشتیبانی شرکت به صورت دیجیتالی انجام می شود و تنها در رشته های بیمه ای معدودی که الکترونیکی شدن به علت تراکنش پایین آنها مقرون به صرفه نباشد از مدل کسب و کار سنتی کنونی استفاده خواهد شد.

مدیرعامل بیمه سامان همچنین خبر داد که این شرکت در مورد پروژه بیمه پیمایشی اتومبیل که در آن حق بیمه بدنه اتومبیل بر حسب میزان حرکت اتومبیل بر حسب کیلومتر محاسبه می شود، به پیشرفت های خوبی رسیده است.

ضرابیه گفت: تغییراتی در ساختار حقوقی و همچنین فناوری این پروژه برای انطباق با مقررات کشور ایجاد شده است که اگر چه زمان بر شده، اما اطمینان بخشی موفقیت آن را افزایش داده است.

او همچنین به تشریح فعالیت های برنامه ریزی شده این شرکت در خارج از کشور اشاره کرد و با بیان این که به نظر ما شرکت بیمه سامان، مانند هر کسب و کار دیگری در کشور می بایست پس از ایجاد زیرساخت خدمات رسانی در داخل کشور به دنبال ارائه خدمات و همچنین فروش محصول در خارج از کشور نیز باشد، گفت: باید بتوانیم ظرفیت های ایجاد شده داخلی را برای ایجاد درآمد ارزی و صادرات استفاده کنیم.

ضرابیه اظهار کرد: شاید این مقوله در صنعت بیمه جدید باشد و یا تجارب عملیات بزرگی از فعالیتهای برون مرزی توسط شرکتهای بیمه کم باشد، ولی ما در هدف گذاری هایمان سهم مشخصی از درآمد را از محل صادرات خدمات برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: شاید در نگاه اول فروش بیمه در خارج از کشور کاری صعب و دشوار و یا غیرممکن تصور شود، لیکن باید بدانیم گستره محصولات و خدماتی که یک شرکت بیمه می تواند در خارج از کشور ارائه کند خیلی متنوع است. فروش بیمه نامه تنها یک مقوله است. ارائه خدمات کارشناسی و ارزیابی ریسک، ارائه راهکار و خدمات در حوزه فناوری، ارائه خدمات از طریق مراکز تماس، خدمات اداری مانند تجمیع مستندات و تشکیل پرونده خسارت و صدور صورت حسابها و پیگیری وصول حق بیمه و غیره می توانند خدماتی باشند که ما می توانیم در خارج از کشور ارائه کنیم.

مدیرعامل بیمه‌ سامان همچنین با اشاره به این که همکاری این شرکت با مونیخ‌ ری بسیار تجربه موفقی بود و منجر به این شد که بیمه امراض خاص بیمه سامان تا پوشش ۵۰۰ میلیون تومان طراحی و ارائه شود، گفت: تصور ما این است که در شرایط کنونی بین المللی، روند همکاری با مونیخ ری به شکل قبل ادامه پیدا نکند.

* کد خبر: 8597

این را نیز بررسی کنید

بیمه گران هم به صف اولویت واکسیناسیون کووید ۱۹ پیوستند

صنعت بیمه که مسئولیت سنگین برقراری آرامش و گسترش اطمینان در بخش های معیشت، سلامت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *