دوشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
خانه » ویژه » بیمه معلم چگونه «جایزه ملی مسئولیت اجتماعی» را گرفت؟

بیمه معلم چگونه «جایزه ملی مسئولیت اجتماعی» را گرفت؟

شرکت بیمه معلم که ید طولایی در دریافت انواع جوایز، لوح های تقدیر، تندیس های بلورین و گواهینامه های رنگارنگ دارد، به تازگی «جایزه ملی مسئولیت اجتماعی» را دریافت کرده است. این جایزه که عکس آن در گوشه ای از صفحه دستاوردهای سایت این شرکت درج شده و البته خبر آن کمتر دیده شده است، یکی از همان جوایزی است که تحت عنوان اسپانسری به شرکت ها داده می شود.

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، آن طور که در دعوتنامه ارسالی برای شرکت ها به منظور حضور در مراسم اعطای جایزه ملی مسئولت اجتماعی آمده، این رویداد در جهت حمایت از کالای ایرانی و دفاع از هویت ملی برگزار شده، اما مشخص نشده که سازمان های برگزیده، دقیقا در راستای تحقق این دو هدف چه اقدامی کرده اند؟

با این حال مدعوین به موزه سعد آباد، هر کدام با پرداخت مبلغی، توانستند یکی از لوح های تهیه شده در این مراسم را از آن خود کنند. خدمات نقره ای ۸ میلیون تومان، خدمات طلایی ۱۲ میلیون تومان و خدمات پلاتینی این رویداد ۲۴ میلیون تومان ارزش داشت؛ گرچه همیشه در این موارد، جای چانه زنی و تخفیف گرفتن هست!

از پارامترهای گنجانده شده در این بسته های خدماتی، اهدای نخستین جایزه مسئولیت اجتماعی و ارائه لوح تایید جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بود. بانی این مراسم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده که از قضا با شرکت بیمه معلم قراردادی هم داشته است.

ردیف ۱۸ فرم پیشنهاد برگزاری رویداد نشان می دهد تنها در حالت اسپانسری پلاتین امکان استقرار پرچم حامیان بر روی سن وجود داشته است. عکس های منتشر شده از سن این همایش هم اتفاقا حاکی از این است که شرکت بیمه معلم ظاهرا بیشترین هزینه را برای مشارکت در این رویداد داشته است.

واقعا سوال این است که دریافت چنین جوایزی، چه اثری بر عملکرد شرکت دارد؟ چه کسانی مشارکت برای دریافت این جوایز را پیشنهاد می دهند؟ دریافت انبوهی از جوایز پولی، چه کمکی به توسعه شرکت می کند؟

به عنوان مثال، شرکت بیمه معلم بر اساس آنچه در سایت آن مشاهده می شود «گواهینامه ایزو (ISO/TS10004:2012): مدیریت رضایتمندی مشتریان» را دریافت کرده است. مراجعه به آمار شکایات بیمه گزاران از بیمه گران در سایت بیمه مرکزی نشان می دهد تعداد شکایات از این شرکت که توسط بیمه مرکزی «وارد» تشخیص داده شده، طی سه ماه نخست امسال به ۱۸ مورد رسیده، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته فقط ۶ مورد بوده است.

در واقع افزایش سه برابری شکایات وارد تشخیص داده شده، نشان می دهد دریافت تندیس ها، اثر مثبتی بر جلب رضایت مشتریان نداشته است.

فارغ از بررسی موردی دریافت این جایزه توسط بیمه معلم، باید به این واقعیت تلخ اشاره کرد که در کشور ما انواع پایان نامه، مدرک دانشگاهی، گواهینامه های کسب و کار و … با پول در حال خرید و فروش است یا در بهترین حالت با عنوان اسپانسری در حال واگذاری است. صد البته که این وضعیت به هیچ وجه زیبنده نیست.

* کد خبر: 8536

این را نیز بررسی کنید

بیمه گران خارجی از ایران رفته اند

تازه ترین فهرست دفاتر ارتباطی مؤسسات بیمه و مؤسسات کارگزاری بیمه خارجی دارای پروانه فعالیت …

یک دیدگاه

  1. به این لیست بیمه دی را هم اضافه کنید که همین جایزه رو گرفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *