یکشنبه , ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
خانه » ویژه » دو تجربه خواندنی از خدمات دهی «بانک مسکن»

دو تجربه خواندنی از خدمات دهی «بانک مسکن»

حمید رضا نصیری نژادپایگاه خبری خرد و کلان

طی دو هفته اخیر، دو تجربه جالب از نحوه خدمات دهی و برخورد با مشتریان در بانک مسکن داشتم که بد ندیدم آن را با مخاطبان در میان بگذارم.

تجربه نخست برمی گردد که به یک روز شلوغ که من در وسط خیابان گیر افتاده بودم و قصد داشتم برای انجام یک کار مهم با دوستی تماس بگیرم. متوجه شدم که اعتبار خطم تمام شده و باید شارژ می خریدم. اتفاقا نزدیک ساختمان ادارات مرکزی بانک مسکن در نزدیکی خیابان سرهنگ سخایی بودم.

داخل طبقه همکف، چهار دستگاه مختلف بود که می شد با آنها کار بانکی انجام داد. دستگاه اول کارت من را دریافت کرد و بعد از انجام همه مراحل خرید شارژ مستقیم، پیام «انجام عملیات در حال حاضر مقدور نیست» یا چیزی شبیه به این را داد.

برای بار دوم دستگاه دیگری را امتحان کردم. این دستگاه بعد از انجام همه مراحل خرید شارژ که قرار بود به صورت چاپی باشد، هیچ اقدامی نکرد. تصورم این بود که احتمالا کاغذ دستگاه تمام شده و در نتیجه ۲۰ هزار تومانی که از حسابم کم شده بود، به دلیل ناتمامی فرایند، به حساب بر می گردد. پس از چند دقیقه انتظار، وقتی دیدم هم پول از حسابم کم شده و هم خط تلفنم شارژ نشده، به کارمندی که در ورودی ساختمان بود، مراجعه کردم و مشکل را مطرح کردم. گفت که بعد از ۷۲ ساعت پول به حساب بر می گردد.

رفتم و چند ساعت بعد برگشتم. چون مسیر برگشتم از همان جا بود، دوباره به ساختمان بانک مسکن مراجعه کردم. دیدم همان دستگاه خراب شده و شخصی مشغول کار کردن با آن است. موضوع را با او مطرح کردم. به داخل اتاق مجاور رفت و با فرد دیگری مشورت کرد و برگشت. گفت: باید به شعبه مرکزی بانک مراجعه و مساله را پیگیری کنید!

من هم که واقعا وقت این کار را نداشتم و قبلا هم تجربه خوبی از رفتن به شعبه مرکزی این بانک و نحوه پاسخگویی متصدیان این شعبه نداشتم، ترجیح دادم منتظر بمانم تا ۷۲ ساعت بگذرد. امروز که این نوشته را می خوانید، ۱۱ روز از آن اتفاق گذشته، اما هنوز آن ۲۰ هزار تومان به حساب من برنگشته است!

تجربه دوم مربوط به یکی از دوستانم است که دو سال پیش او را دیدم، در حالی که داشت در یک مکالمه تلفنی با کارمند بانک مسکن چانه می زد که «به خدا من این آدم را نمی شناسم!»

قضیه این بود که از یک شعبه بانک مسکن با همکار من تماس گرفته بودند و می خواستند هر چه سریعتر اقساط وامش را تسویه کند، در حالی که همکار من هرگز از این شعبه، وامی دریافت نکرده است. با کمی پرس و جو، مشخص می شود که کسی از این شعبه وام گرفته و به جای شماره تماس خودش، شماره همکار من را به شعبه اعلام کرده است!

امروز دوباره آن همکار قدیمی را دیدم که داشت با کارمند همان شعبه تلفنی صحبت می کرد و می گفت: «دو سال است که شما تماس می گیرید و همین حرف ها را تکرار می کنید و من هم همان جواب ها را تکرار می کنم! من شخص وام گیرنده را نمی شناسم و از شما هم وامی نگرفته ام.»

همکار محترم من که حسابی عصبانی شده بود، سوالش این بود که شعبه بانک مسکن در دو سال گذشته به جای این که بارها با او تماس بگیرد و یک موضوع را تکرار کند، راه دیگری را هم برای وصول مطالباتش را پیگیری کرده است؟

* کد خبر: 8246

این را نیز بررسی کنید

اختصاصی/ ۱۷ کارگزار برخط قانونی از سوی بیمه مرکزی مشخص شدند

اسامی ۱۷ کارگزار رسمی برخط دارای مجوز یا در حال طی مراحل دریافت مجوز از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *