دوشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
خانه » ویژه » بیشتر شکایات صنعت بیمه به نفع بیمه گزاران پایان یافت

بیشتر شکایات صنعت بیمه به نفع بیمه گزاران پایان یافت

تازه ترین اطلاعات منتشر شده از عملکرد سامانه رسیدگی به شکایات بیمه گزاران نشان می دهد مراجع قانونی در شکایت ها، بیشتر حق را به بیمه گزاران داده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، از مجموع ۳ هزار و ۸۳۲ شکایت ثبت شده در سامانه بیمه مرکزی از ابتدای سال جاری تا کنون، ۲ هزار و ۱۲۵ شکایت وارد تشخیص داده شده و در مقابل آن یک هزار و ۷۰۷ شکایت وارد نبوده است.

بر این اساس بیش از ۵۵ درصد شکایت بیمه گزاران از شرکت های بیمه وارد بوده است. روند رسیدگی به شکایات بیمه گزارن پس از ثبت در این سامانه، ابتدا ارجاع به شرکت بیمه گر و در صورت عدم حصول نتیجه، رسیدگی توسط نهاد ناظر است.

اطلاعات سال گذشته این سامانه نشان می دهد در پایان سال ۱۳۹۵ حدود ۴۶ درصد شکایات به نفع بیمه گزاران پایان یافته بود.

* کد خبر: 7770

این را نیز بررسی کنید

درخواست مجدد بیمه مرکزی از ۱۸ شرکت بیمه برای عضویت در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی در نامه ای به مدیران عامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *