جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

 بانک ملت هیچ بدهی به جایگاه داران سوخت ندارد

ترابیان گفت: بانک ملت هیچگونه بدهی به جایگاه داران سوخت ندارد و این بانک همچون دیگر بانک ها، بر اساس دوره تعیین شده شاپرک، هر روز صبح به هنگام دریافت اطلاعات از شرکت شاپرک و کنترل های لازم مبالغ را به حساب پذیرندگان از جمله جایگاه داران واریز می نماید بگونه ای که معمولاً تا قبل از ساعت ۷:۳۰ واریزی ها انجام شده است.
به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، محمد علی ترابیان مدیر عامل این شرکت با اشاره به تصمیم اخیر اتحادیه جایگاه‌داران سوخت مبنی بر دریافت پول نقد از مشتریان و جمع آوری دستگاه های کارت خوان از پمپ بنزین ها به دلیل بدهی بانک ملت اعلام کرد: بانک ملت هیچ بدهی به جایگاه داران سوخت ندارد و اگر جایگاه داری مدعی است که یک ریال از این بانک طلب دارد، این شرکت جوابگو خواهد بود.
ترابیان با مد نظر قرار دادن روند تعیین شده تسویه مالی با جایگاه داران توسط شاپرک افزود: بانک ملت مانند سایر بانک ها براساس دوره تعیین شده شاپرک، به طور روزانه ، هر روز صبح پس از دریافت اطلاعات از شاپرک و کنترل های لازم مبالغ را به حساب پذیرندگان از جمله جایگاه داران واریز کرده و به گونه ای که معمولا تا قبل از ساعت۷:۳۰ واریزی ها انجام شده است.
مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت افزود: تا زمانیکه حواله واریز و اطلاعات مربوط به آن از طرف شاپرک به بانک نرسد هیچ وجهی از مشتری و پذیرنده نزد بانک وجود ندارد و پس از دریافت حواله و اطلاعات مربوط از شاپرک پول مستقیماً به حساب پذیرندگان واریز می شود.
وی گفت: بنابراین تصور اینکه از زمانی که تراکنش انجام می شود؛ پول از حساب کارت کسر شده و تا زمان واریز به جایگاه دار این پول دست بانک می ماند؛ کاملا اشتباه است.
ترابیان تاکید کرد: مطلقاًهیچ پولی از جایگاه داران در نزد بانک پذیرنده نمی ماند و بانک مربوطه زمانی که از شاپرک حواله و اطلاعات واریز را دریافت می کند، مبالغ تراکنش ها به حساب پذیرنده ها واریز می شود.

مدیر عامل شرکت به پرداخت ملت در خصوص موضوع دریافت پول نقد از مشتریان در جایگاه سوخت گفت: امروزه در چرخه فعالیت هر کسب و کاری استفاده از پرداخت الکترونیک اجتناب ناپذیر است.هم اکنوون فروشندگان دوره گرد که حجم فروش روزانه آنها ممکن است به ۲۰۰ هزار تومان هم نرسد نیز از پایانه های فروش استفاده می کنند و حتماً شما هم با تابلوی دستگاه کارتخوان موجود است این فروشندگان بسیار مواجه شده اید.
وی افزود با این وصف چگونه می توان تصور کرد که در یک صنفی مثل جایگاه های سوخت که کوچکترین آنها معمولاً روزانه بیش از ۲۰ میلیون تومان فروش دارد، بتوان پرداخت الکترونیک را حذف کرد.فراموش نکنیم که ایجاد امکان پرداخت الکترونیک احترام به حقوق مشتری نیز به شمار می رود .
ترابیان با ذکر این نکته که دریافت وجه نقد ریسک ها و تبعات منفی زیادی برای جایگاه داران دارد ادامه داد : جایگاه داران که نمی توانند با پول نقد خرید فرآورده انجام دهند ، حتما باید این پول نقد را به بانک برده و به حساب خود واریز کنند. شعب بانک ها نیز از ساعت ۳ بعد از ظهر تا ساعت ۷:۳۰ فردا تعطیل بوده و معمولاً در این بازه زمانی بیشترین فروش در جایگاه ها اتفاق می افتد و زودترین زمانی که جایگاه دار می تواند این حجم پول را به بانک برساند بین ساعت ۷:۳۰ تا ۸ صبح فرداست و در خوشبینانه ترین حالت ساعت ۸ صبح پول در حساب جایگاه دار موجود خواهد بود.
وی گفت : در نظر داشته باشید که چه ریسک هائی برای داشتن پول نقد در جایگاه و نزد متصدی وجود دارد و تبعات منفی با مشتری همچون درگیری های احتمالی و تحمیل زحمت به وی از یک طرف و درگیری جایگاه دار برای رساندن به موقع پول به شعبه و مشکلات احتمالی برای پذیرش مقدار بیش از حد تعیین شده پول نقد به شعبه همه حاصل دریافت نقدی پول به شمار می رود و حال آنکه با استفاده از امکان پرداخت الکترونیک بدون هیچ دغدغه ای پول قبل از ساعت ۸ صبح در حساب جایگاه دار موجود و قابل استفاده است.

ترابیان در ادامه با اشاره به استفاده فراگیر ابزارهای الکترونیکی و سامانه های پرداخت الکترونیک در دنیا گفت:بهره گیری از فناوری برای تسهیل امور مردم یک اصل به شمار می رود و باید همه به انجام آن اهتمام کنیم. در دنیای پیش رفته تسویه حساب و واریز وجوه حاصل از پرداخت های الکترونیک معمولا ۴۸ ساعت بعد انجام می شود و مشکلی هم برای هیچ یک از ذینفعان به وجود نمی آید. زیرا هرکدام از طرفین خود را با این شرایط تنظیم کرده و فعالیت های خود را انجام می دهند.
وی در پایان ضمن تأکید مجدد بر واریز وجوه طبق برنامه بانک مرکزی وشاپرک به حساب پذیرندگان گفت : مجدداً تاکید می کنم هیچ وجهی از هیچ پذیرنده ای نزد بانک ملت نیست و وجوه مربوط به پرداخت الکترونیک براساس زمانبندی بانک مرکزی و شاپرک به حساب پذیرندگان واریز می شود.

کد خبر: 7694

این را نیز بررسی کنید

سککوک بر تامین مالی بخش خصوصی و تعاونی بیشتر تمرکز کند

علیرضا پاک‌فطرت، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر تأمین مالی صحیح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *