چهارشنبه , ۲ تیر ۱۴۰۰
خانه » ویژه » جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه، پنبه «تندیس های پولی» را زد

جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه، پنبه «تندیس های پولی» را زد

حمید رضا نصیری نژادپایگاه خبری خرد و کلان

بیمه مرکزی امسال نیز در حاشیه بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه، جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه را برگزار و شرکت های برتر در این حوزه را معرفی کرد. از نتیجه ارزیابی بیمه مرکزی، چند موضوع قابل فهم است:

۱- آن طور که کارنامه نشان می دهد، از ۳۲ شرکت بیمه، تنها ۱۸ شرکت کارکردهای خود در حوزه روابط عمومی را به جشنواره ارائه کرده اند. نتیجه اولیه ای که می توان از این موضوع برداشت کرد این است که احتمالا سایر شرکت ها عملکرد قابل توجهی در حوزه روابط عمومی نداشته اند یا دست کم آن را قابل ارائه به جشنواره نمی دانسته اند. این می تواند بسیار قابل تامل باشد.

۲- از ۱۸ شرکتی که کارکردهای خود را به جشنواره ارسال کرده اند، تنها پنج شرکت بیمه ما، رازی، دانا، دی و سامان در همه بخش ها اثر قابل ارائه داشته اند. در واقع این شرکت ها، همه بخش های شناخته شده «روابط عمومی» را فعال کرده اند.

۳- در روزگاری که اهدای «تندیس های پولی» به اوج خود رسیده اند و هر شخصی با برگزاری یک «سمپوزیوم» و دریافت مبالغ قابل توجه از شرکت کنندگان به آنها «تندیس های رنگی» اهدا می کند، ارزیابی بیمه مرکزی از روابط عمومی ها می تواند مرجع مناسبی برای بررسی عملکردها باشد. به عنوان مثال روابط عمومی شرکتی که به تازگی در یکی از همین سمپوزیوم های پولی توانسته در حوزه اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه لوح تقدیر دریافت کند، هیچ اثری قابل ارائه ای در این حوزه برای ارزیابی به بیمه مرکزی ارسال نکرده است! این نشان می دهد آفت «تندیس های پولی» تا چه اندازه گریبانگیر برخی شرکت هاست.

۴- انتشار کارنامه روابط عمومی های شرکت های بیمه با واکنش های زیادی رو به رو شد. سوال از معترضان به نتیجه این ارزیابی این است که واقعا کدام شرکت توانسته در حوزه تبلیغات محیطی، شعاری به فراگیری و اثرگذاری «جبران» بیمه دی، فیلم های کوتاه و کلیپ های کم هزینه و پر محتوای «بیمه ما» و ارتباط نزدیک و صمیمی با خبرنگاران «بیمه نوین» را پیاده سازی کند. واقعا شرکتی که اصولا اثری برای عرضه به جشنواره نداشته، چگونه به نتایج اعتراض می کند؟

بدون شک میان شرکتی که رئیس اداره روابط عمومی آن اصولا «خبرنگار» را مزاحم خود می داند و کوچکترین انتقادی به عملکرد نامناسبش را بر نمی تابد و مدیرعاملی که تلفن همه خبرنگاران را در گوشی خودش ذخیره دارد و بدون واسطه با آنها گفت و گو می کند، تفاوت بسیار است.

جرات و جسارت روابط عمومی بیمه مرکزی در برگزاری این جشنواره و رتبه بندی روابط عمومی شرکت های بیمه نیز در این میان قابل تقدیر است و امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

* کد خبر: 7411

این را نیز بررسی کنید

از یک خانه، چند بار حق بیمه اجباری می گیرید؟!

در حالی بر اساس ماده ۴ قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، قرار است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *