شنبه , ۸ آذر ۱۳۹۹
خانه » بانک » نمایشگاه بین المللی تراکنش ایران، قطب رویدادهای خاورمیانه می شود

نمایشگاه بین المللی تراکنش ایران، قطب رویدادهای خاورمیانه می شود

دبیر کل سومین نمایشگاه بین المللی تراکنش ایران با بیان اینکه این نمایشگاه به قطب رویدادهای خاورمیانه تبدیل خواهد شد، افزود: ما باید با برگزاری این گونه نمایشگاه ها از آسیب پذیری بخش خصوصی در این حوزه جلوگیری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، محمد مراد بیات در نشست خبری سومین نمایشگاه بین المللی تراکنش ایران اظهارداشت: محتوای این نمایشگاه اکوسیستم بانکداری و بانکداری دیجیتال است زیرا ما از بانکداری سنتی فاصله گرفته و به سمت بانکداری نوین در حرکت هستیم.

وی افزود: کارکردهای نمایشگاه مشخص و تعیین شده است که می‌توان به نمایش ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه و همچنین زمینه‌سازی برای افزایش تعامل با عرصه بین الملل اشاره کرد.

بیات با اشاره به اینکه دنیای آینده، دنیای همکاری بانک‌ها و فین‌تک‌ها است، گفت: برای اولین بار در ایران ۵۳ شرکت استارت آپی و فین تکی حضور دارند.

رئیس کانون بانک های خصوصی هم در این نشست گفت: امیدواریم با رفع محدودیت ها، بانک موبایلی در آینده ای نزدیک ایجاد شود و نیازی به حضور در شعب بانکی نباشد.

کوروش پرویزیان با اشاره به حمایت این کانون ازسومین نمایشگاه بین المللی تراکنش (ITF 2017) گفت: نمایشگاه امسال با حمایت کانون بانک های خصوصی و دولتی برگزار می شود تا به بومی سازی فناوری پرداخت کمک شود.

وی با بیان اینکه فین تک ها، استارت آپ ها، پرداخت و کاهش هزینه های حوزه پرداخت از موارد مورد اهمیت در این نمایشگاه است گفت: افزایش دسترسی به خدمات و همچنین فعالیت های مرتبط با بهبود شرایط محیط زیست و جلوگیری از رفت و آمدها از جمله موضوعات مورد توجه است.

رئیس کانون بانک های خصوصی افزود: در سند چشم انداز۲۰ ساله، ایران به عنوان یک کشور پیشرو در نظر گرفته شده است که صنعت مالی و حوزه پرداخت از جمله مباحث قابل توجه و موثر در این زمینه است. البته باوجود تحریم ها، نظام بانکی ایران توانست در حوزه پرداخت ، سخت افزار و نرم افزار و همچنین در حوزه امنیت و تبادل داده، شرایط رو به جلویی داشته باشد.

پرویزیان گفت:شرایط فعلی اقتصاد ایجاب می‌کند تا کیفیت خدمات مالی برای مردم تضمین شود و اگر اخلال خارجی در حوزه نظام های پرداخت و صنعت بانکی صورت می‌گیرد، چنین رویدادهایی به ثبات و پایداری مالی ‌جلوگیری از اختلالات کمک خواهد کرد.

وی ضمن تأکید بر آمادگی استفاده از تکنولوژی های نوین در شبکه بانکی تصریح کرد: در حال حاضر در برخی بانک‌های دنیا تمامی خدمات از جمله افتتاح حساب مشتریان به صورت الکترونیک ارائه می شود اما در کشور ما برخی محدودیت ها وجود دارد که امیدواریم با رفع آنها، بانک موبایلی در آینده ای نزدیک ایجاد شود و نیازی به حضور در شعب بانکی نباشد.

* کد خبر: 7056

این را نیز بررسی کنید

ایران زمین

افزایش قابل توجه وصول مطالبات غیرجاری در بانک ایران زمین

بانک ایران زمین توانسته است با اعمال سیاست های کنترلی و افزایش تحرک در حوزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *