جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شباهت عجیب لوگوهای «بیمه سینا» و «گالری سین»!

پس از انتشار گزارشی درباره «لوگوی جدید شرکت بیمه سینا» علاقه مندان به این شرکت با ارسال پیام های شفاهی و تلفنی و نیز کامنت های متنی، در مذمت آن گزارش مطالبی را بیان کردند. با این حال مطالعات خبرنگار ما درباره این لوگو به نقطه جالبی رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، شرکت بیمه سینا در حالی اعلام کرده لوگوی جدیدش را «راب جانوف» طراح لوگوی اپل برایش طراحی کرده است که نمونه مشابه این لوگو پیش از این استفاده شده است.

«نگارخانه سین» جایی است که پیش از این، لوگویی مشابه لوگوی کنونی شرکت بیمه سینا را استفاده کرده است. نگارخانه سین کار خود را از اواخر سال ۱۳۸۸ با نمایش آثاری از عباس کیارستمی و فریده لاشایی آغاز کرد، اما سابقه‌ آن به سالیان قبل باز می‌گردد.

لوگوی نگارخانه سین که از نظر شکل ظاهری و فرم، فاصله چندانی با لوگوی جدید شرکت بیمه سینا ندارد را گرافیستی به نام «علیرضا انوش فر» طراحی کرده است. جالب این که این لوگو در سال ۱۳۸۹ در بخش «نشانه» جایزه «سرو نقره ای»  شرکت کرده است.

این لوگو توانسته در همان مسابقه با داوری فرشید مثقالی، علیرضا مصطفی زاده، فرهاد فزونی، مهران زمانی و امیرعلی قاسمی در رقابت با علی سجادیه و مهدی محمدی، «برگزیده» شود.

خبرنگار ما در این باره با «سعیده لطفی جندقی» مدیر نگارخانه سین گفت و گوی مفصلی انجام داده که به زودی منتشر خواهد شد.

 

کد خبر: 7034

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *