سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

راز فروش سپرده های موسسه اعتباری کاسپین

مدتی است برخی سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین، سپرده های خود را با قیمت کمتر از مبلغ واقعی به فروش گذاشته اند، اما سوال این است که چه کسانی این سپرده ها را می خرند؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، ماجرا از این قرار است که با مشکل ایجاد شدن برای موسسه اعتباری کاسپین و چند موسسه مشابه، سپرده گذاران قادر نیستند سپرده های خود را نقد کنند.

در این میان برخی بدهکاران این موسسات، پیشنهاد خرید سپرده ها با قیمت کمتر را به این افراد مطرح کردند، به این شکل که سپرده گذاران موسسات با حضور در دفترخانه و ارائه وکالت بلاعزل، بخشی از مبلغ سپرده را به صورت نقد دریافت کرده و کلیه حقوق خود درقبال سپرده را به این افراد واگذار می کنند.

اما سود این کار برای خریداران سپرده چیست؟ موضوع این است که خریداران سپرده، بدهی های قابل توجهی به موسسات دارند. آنها پس از خرید اوراق سپرده گذاران، با مراجعه به شعبه مربوطه، موضوع تهاتر بدهی با سپرده را مطرح می کنند.  طبیعی است که شعبه از این موضوع استقبال می کند و بدهی فرد را با مبلغ سپرده تهاتر می کند.

ظاهرا از نظر قانونی نیز ایرادی به این نوع معامله مترتب نیست. بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی « قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده اند، در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد، نافذ است» و این می تواند مبنای انتقال سپرده های بانکی باشد.

با روش کنونی، هم سپرده گذاران موسسات به بخشی از پول خود می رسند، هم بدهکاران موسسات بدهی خود را تسویه می کنند و هم موسسات مجبور نمی شوند پول نقد به سپرده گذاران خود بپردازند.

کاسپین
کد خبر: 6920

این را نیز بررسی کنید

واکنش رئیس کل بیمه مرکزی به ادعای ورشکستگی ۱۰ شرکت بیمه

«مدیر عامل بیمه البرز در گفت‌وگو با شادا، با یادآوری اینکه در ابتدای دولت سیزدهم …

۳ دیدگاه ها

  1. سلام
    دارای سپرده ۳ میلیارد تومانی کاسپین (فرشتگان) و مایل به تهاتر آن هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *