بررسی گزارش عملکرد سامانه رسیدگی به شکایات بیمه گزاران نشان می دهد در سال جاری به طور متوسط روزانه ۱۰ شکایت علیه بیمه گران ثبت شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، این سامانه از ابتدای فروردین تا امروز ششم خرداد ماه ۶۲۷ شکایت را دریافت کرده است. شرکت بیمه ایران با داشتن ۱۳۰ شکایت در راس این فهرست قرار دارد، در حالی که علیه شرکت بیمه تجارت نو تنها شکایت مطرح شده است.
شرکت بیمه سرمد تنها با یک روز صرف وقت، سریع ترین زمان پاسخگویی به شکایات را داشته، در حالی که بیمه سینا با ۲۳ روز، دیرتر از همه شرکت های بیمه به شکایات پاسخ داده است.
با این حال متوسط زمان پاسخگویی به شکایات از ۲۵ روز در دو ماه اول سال گذشته به ۱۰ روز در مدت مشابه سال جاری کاهش یافته است.
همچنین طی دو ماه اول سال گذشته ۲۸۴ مورد از شکایات ثبت شده در این سامانه وارد نبوده، در حالی که این رقم در سال جاری با حدود ۱۷ درصد کاهش به ۲۳۴ مورد رسیده است. با این حال تعداد کل شکایات واصله از سوی بیمه گزاران تنها ۳ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: 6066