شنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۳

با هدف دسترسی به توییتر شخصیت‌ها و رسانه‌های ایرانی؛ اپلیکیشین توییتنا راه‌اندازی شد

نرم افزار دسترسی به توییت‌های شخصیت‌ها و رسانه‌های داخلی در ایران طی مراسمی رونمایی و فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، این برنامه موبایلی بر اساس دسته‌بندی‌های ویژه خبرگزاری امکان مشاهده و استفاده از توییتر شخصیت‌های ایرانی را فراهم می‌کند و کاربران به سهولت می‌توانند بدون نیاز به ورود به شبکه توییتر از آخرین توییت‌ها با توجه به دسته بندی مورد علاقه از جمله سیاسی، هنری، اجتماعی، ورزشی و… بهره‌مند شوند.
به گفته حسن قدیانی مدیر پروژه توییتنا، این برنامه پس از آغاز به کار شبکه اینستانا از نخستین محصول موفق موسسه فرهنگی و هنری فروزان سحاب اندیش (فرسا) که پست‌های اینستاگرامی شخصیت‌های ایرانی را با امکانات خاص بازنشر می‌دهد مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت و این امکان در چارچوب قوانین کشور فراهم شد.
مدیر اینستانا و توییتنا با اشاره به اینکه این اپ دسترسی به توییت شخصیت‌ها را بدون نیاز به فیلترشکن مهیا کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های این برنامه مدیریت زمان در عصر تعدد رسانه‌هاست. در واقع کاربران می‌توانند به سرعت آخرین پست‌های مسئولان و شخصیت‌ها را در توییتر ببینند.
وی با اشاره به پژوهش‌های گوناگون در زمینه مدیریت زمان استفاده از شبکه‌های مجازی تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات و آزمایش‌های متعدد درزمینه مدیریت زمان، نخستین محصول موسسه فرسا با نام «اینستانا» (شبکه خبری اینستاگرام) معرفی شد و در اداره اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) به عنوان برنامه، سیستم و متد خبرگزاری شبکه‌های مجازی به ثبت جهانی رسید و مالکیت معنوی آن نیز اعلام شد.
به گفته وی پس از این مرحله موسسه در گروه رسانه و تکنولوژی خود سیستم خبرگزاری شبکه‌های مجازی را پیگیری و در خصوص شبکه توییتر به تحقیق و پژوهش پرداخت و در نهایت با بررسی‌های فنی، ارتباطی و اجتماعی این شبکه، محصول جدیدی با نام «توییتنا» معرفی کرد.
با توجه به اینکه توییتر (twitter) در ایران با محدودیت دسترسی روبرو است اما بیشتر شخصیت‌های ایرانی شامل مسئولان بلند پایه نظام، وزرا و نمایندگان و مدیران کشوری و همچنین شخصیت‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری و… از این شبکه استفاده می‌کنند، توییتنا این امکان را فراهم آورده است که کاربران بدون نیاز به ثبت نام در این شبکه و استفاده از روش‌های گوناگون و بعضاً خطرناک از نظر امنیتی که فیلترینگ را دور بزنند به محتوای پاک و پیام‌های شخصیت‌های ایرانی دسترسی و استفاده کنند.
قدیانی با اشاره به فضای انتخابات گفت: توییتر همه نامزدهای ریاست جمهوری در این شبکه ارائه شده و دوستاران هر نامزد می‌توانند بدون نیاز به فیلترشکن یا اتصال به توییتر به صورت رایگان از محتوای پیام‌های منتشر شده بهره مند شوند.
مدیر توییتنا درباره امکانات این برنامه گفت: مشاهده توییت‌ها بر اساس اصول دسته بندی خبرگزاری‌ها بوده و امکانات گوناگونی از قبیل ذخیره تصویری توییت مورد نظر، بازنشر در سایر شبکه‌های مجازی و ارسال به پست الکترونیک را در اختیار کاربران قرار می دهد و کاربران این امکان را دارند که با کلیک بر روی هر هشتگ از تعداد و توییت‌هایی که از آن هشتگ استفاده شده آگاهی یابند.
لازم به ذکر  است که طرح، برنامه و متد صورت گرفته در اداره جهانی ثبت اختراعات و ابداعات  United States Patent and Trademark Office  ثبت و مالکیت معنوی آن نیز اعلام شده است.
برای بهره‌گیری از این برنامه کاربران می‌توانند به فروشگاه‌های ارائه نرم افزارهای موبایلی مراجعه و یا از طریق وب سایت توییتنا www.tweetna.ir  این برنامه را به رایگان بارگذاری کنند.

کد خبر: 5973

این را نیز بررسی کنید

دو انتصاب در بانک ملی ایران

طی مراسمی با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و هیات عامل بانک ملی ایران، سرپرست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *