چهارشنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خانه » ویژه » دریافت مالیات از مردم، با چاشنی توهین و تحقیر

دریافت مالیات از مردم، با چاشنی توهین و تحقیر

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان

در روزگاری که تاکسی ها اینترنتی شده اند و پول صدقه را هم می شود با یک گوشی موبایل حتی بدون اتصال به اینترنت پرداخت کرد، تصور این که برای انجام یک کار ساده اداری آن هم برای پرداخت پول مجبور باشید یک صبح تا عصر سرپا بایستید و آخر سر هم با پاسخ «بروید و فردا بیایید» مواجه شوید، بسیار خنده دار است.

من طی هفته گذشته برای پرداخت مالیات نقل و انتقال یک ملک سر و کارم با اداره کل مالیاتهای غرب تهران افتاد. تصورم این بود که مثل خیلی مراکز اداری دیگر، با یک سیستم سازمان یافته مواجهم که برای گرفتن پول، حداکثر سرعت را به کار می گیرند، اما تصورم کاملا اشتباه بود.

روش برخورد با مراجعه کنندگان در این اداره به این شکل است. ساعت حدود ۷:۳۰ صبح، در اداره باز می شود، اما مردم از ساعت ۸ می توانند وارد آن شوند. به همین دلیل حجم زیادی از مراجعه کنندگان دم در تجمع می کنند.

چون آسانسور در طبقه اول توقف ندارد، اغلب مراجعه کنندگان که در طبقه اول کارشان انجام می شود، از پله بالا می روند. دم در ورودی اداره، یک دستگاه نوبت دهی قرار دارد که با هجوم زیاد مردم مواجه می شود.

حدود ۲۰ باجه ظاهرا برای پاسخگویی به مردم در نظر گرفته شده که بیش از نصف آنها خالی است و یا پاسخگوی مردم نیست.

نمونه ای از نوبت دریافتی را در عکس بالا می بینید. من این شماره را در ساعت ۱۳:۱۳ دریافت کردم، اما کارم حدود ساعت ۱۶:۳۰ انجام شد. کاربر اداره مالیاتی پس از خواندن شماره افرادی که دست کم سه ساعت در صف منتظر مانده اند، تنها کپی مدارک را در کمتر از یک دقیقه دریافت می کرد و با ارائه یک برگه رسید، از آنها می خواست یک هفته دیگر دوباره به سازمان مراجعه کنند.

من امروز پس از گذشت یک هفته به همان اداره مراجعه کردم تا نتیجه بررسی پرونده را دریافت کنم، اما در کمال تعجب با این پاسخ مواجه شدم که «کپی سند شما ناخوانا بوده و فعلا کاری انجام نشده است.»

من پاسخ دادم که شماره تماسم در پرونده موجود بود، اما متاسفانه به بدترین شکل ممکن با من برخورد شد و در نتیجه مجبور شدم دست کم سه ساعت دیگر معطل شود.

صحنه هایی که در این مدت می دیدم، اینها بود:

بی انضباطی کارکنان، به شدت صدای اعتراض مردم را بلند کرده بود، اما متاسفانه جز رفتار توهین آمیز از سوی کارکنان اداره چیزی نصیب مردم نمی شد. نبود یک سیستم مکانیزه در این اداره باعث شده بود همه اقدامات دستی انجام شود و همین روند، آشفتگی عجیبی در کار ایجاد کرده بود، به طوری که صف های طولانی جلوی باجه ها ایجاد شده بود.

در نهایت من که ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح برای دومین بار به این اداره مراجعه کرده بودم، موفق شدم در ساعت ۱۳:۳۰ با اعصابی متشنج و آشفته از این اداره خارج شوم، اما بسیار متاسف شدم که در همه این مدت، حتی یکی از مسئولان این اداره برای سرکشی به این قسمت نیامد و برایش مهم نبود که کارمندانش به بدترین شکل ممکن با مردم برخورد می کردند.

* کد خبر: 5608

این را نیز بررسی کنید

زمزمه تعویق بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه

پس از اعلام رسمی به تعویق افتادن برگزاری اولین نمایشگاه آنلاین تخصصی صنعت بیمه، این …

۲ دیدگاه ها

  1. آدم یاد انیمیشن زوتوپیا میفته، اون جایی که تو اداره هیچ کس کار نمی کنه
    http://www.aparat.com/v/nDP6m

  2. سلام دوست عزیز
    ساعت شروع به کار همه سازمان ها و ادارات به استثنای بانک های دولتی ۸ صبح و پایان آن ۱۴ می‌باشد
    به جز شهر تهران
    پرداخت مالیات آنقدر ها داوطلبانه و صادقانه نیست که با یک نرم‌افزار ساده انجام شود
    در کدام اداره دیده اید ساعت ۱۳ نوبت ۶۵۵ صادر شود
    پیشنهاد میکنم استخدام سازمان امور مالیاتی شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *