دوشنبه , ۱۰ آذر ۱۳۹۹
خانه » ویژه » انتقاد مدیرعامل بیمه دی از عدم نهادسازی و دریافت عوارض بی جا از صنعت بیمه

انتقاد مدیرعامل بیمه دی از عدم نهادسازی و دریافت عوارض بی جا از صنعت بیمه

مدیرعامل شرکت بیمه دی  با تاکید بر این که نهادسازی در صنعت بیمه الزامی است، گفت: صنعت بیمه باید بتواند در بخش های حاکمیتی حرف بزند، نه اینکه برایش تصمیم گیری شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، مجید بختیاری در نشستی با اعضای انجمن خبرنگاران بیمه با بیان این که متاسفانه حاکمیت به صنعت بیمه به عنوان یک فضای کسب و کار نگاه نمی کند، اظهار کرد: در طرح بیمه همگانی حوادث طبیعی با وجود ابعاد بسیار خوب آن، دیدیم که سازمان اجرایی جدید برای اجرای آن در نظر گرفته شد، در حالی که شرکت های بیمه موجود به اندازه کافی توان فنی و اجرایی آن را داشتند.

به گفته او اگر صنعت بیمه و توانایی های آن به خوبی برای مسئولان تصمیم گیر و جامعه معرفی می شد، چنین اتفاقی رخ نمی داد.

وی در ادامه به اجرایی شدن قانون جدید بیمه شخص ثالث اشاره و با بیان این که این قانون به خوبی و درستی تدوین شده است، اظهار کرد: در قانون جدید دیگر نرخ شکنی معنایی ندارد و اتحاد خوبی میان شرکت های بیمه ایجاد کرده است.

بختیاری با انتقاد شدید از عوارض بی جایی که به صنعت بیمه تحمیل می شود، گفت: شرکت های بیمه بخش قابل توجهی از حق بیمه دریافتی خود را به سایر نهادها می پردازند و در صورتی که این کار یک روز به تاخیر بیفتد، مشمول جریمه می شوند، در حالی اصولا مشخص نیست این پرداختی ها در کجا هزینه می شود و هیچ گزارش از این موضوع در دست نیست.

به گفته او، در دنیا بر صنایع آلاینده و محصولات مضر برای جامعه عوارض وضع می شود، در حالی که صنعت بیمه خدمت رسان به جامعه است و سالانه میلیاردها تومان خسارت به مردم پرداخت می کند.

وی اظهار کرد: وضع عوارض، بیمه نامه را گران و مردم را از خریدن آن فرار می کند.

مدیرعامل شرکت بیمه دی با بیان این که مقررات دست و پا گیر زیادی در صنعت بیمه وجود دارد که امکان اجرای طرح های توسعه ای را سلب می کند، ادامه داد: وقتی یک شرکت بیمه برای پالایش نمایندگانش مجبور است چندین کارگروه و کمیته تشکیل بدهد و مسائل ایجاد شده توسط چند نماینده ناکارآمد وقت مدیران شرکت را به خود مشغول می کند، چگونه می توان به امور توسعه ای پرداخت؟

بختیاری در ادامه به شرایط شرکت بیمه دی پرداخت و با بیان این که شرکت داروی تلخی را برای نجات یافتن از بیماری نوشیده است، گفت: روزی که من شرکت را تحویل گرفتم بیش از ۱۸۰۰ نماینده در آن فعالیت می کردند، اما امروز این تعداد به حدود ۵۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است و ما نمایندگان را پالایش کرده ایم.

او تجمیع ساختمانهای شرکت، رسیدگی به پرونده های خسارتی معوق و حل مسائل مالی آن را از اقدامات مهم دوره مدیریتی اش اعلام و خاطرنشان کرد: ما اجازه ندادیم صنعت بیمه و شرکت بیمه دی در جریان این مسائل آسیب ببیند و همکاران من همه تلاش خود را کردند تا با کمترین آسیب، امور مربوط به بیمه دی حل و فصل شود.

مدیرعامل بیمه دی با بیان این که استراتژی مهار مشکلات و ساماندهی، تثبیت و شکوفایی برای این شرکت تدوین شده است، اظهار کرد: مشکلی که در بیمه دی وجود داشت از مشکل بیمه توسعه هم پیچیده تر بود، ولی با هم این شرایط ما افزایش سرمایه دادیم و بعد در کمپین تبلیغاتی خود به «جبران» اشاره کردیم که بسیار فراگیر بود.

بختیاری همچنین اشاره کرد که در چند ماه آینده، پنج محصول جدید شرکت بیمه دی در حوزه بیمه های عمر رونمایی می شود.

* کد خبر: 5378

این را نیز بررسی کنید

زمزمه تعویق بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه

پس از اعلام رسمی به تعویق افتادن برگزاری اولین نمایشگاه آنلاین تخصصی صنعت بیمه، این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *