چهارشنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خانه » بیمه » کاهش شکایات بیمه گذاران از شرکت های بیمه

کاهش شکایات بیمه گذاران از شرکت های بیمه

عملکرد سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران در بیمه مرکزی حکایت از کاهش تعداد شکایات از شرکتهای بیمه و کاهش متوسط زمان رسیدگی به شکایات از شرکتهای بیمه از ۷۳ روز به ۶ روز طی چهار سال گذشته دارد.

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، معاونت نظارت بیمه مرکزی به منظور افزایش رضایت بیمه‌گذاران و تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به شکایات مردمی، اقدام به راه اندازی سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران نمود تا بیمه‌شدگان، بیمه‌گذاران و همچنین زیاندیدگان با مراجعه به وب سایت بیمه‌مرکزی به آدرسwww.centinsur.ir بتوانند شکایت خود را با سهولت مطرح و پیگیری نمایند.
بنابر این گزارش، برای درج شکایت در سامانه مذکور، داشتن اطلاعاتی از قبیل کد ملی، تاریخ تولد، شماره پرونده خسارت، شماره بیمه‌نامه، آدرس و شماره تلفن همراه الزامی است و شاکی در مرحله نهایی ثبت شکایت با ثبت گزینه “ارجاع شکایت به بیمه‌مرکزی” کد رهگیری دریافت و همزمان پیامکی حاوی دریافت شکایت شاکی بر روی تلفن همراه وی ارسال می‌گردد و از آن پس وی با مراجعه به همین سامانه با درج کد رهگیری، شکایت خود را پیگیری و از نتیجه آن مطلع می‌گردد. این سامانه از مراجعه حضوی و سردرگمی مردم برای اعلام و پیگیری شکایات بیمه جلوگیری خواهد نمود.
لازم به ذکر است، این سامانه از ابتدای خرداد ماه سال ۱۳۹۳ عملیاتی شده است و گزارش شکایات شرکت‌های بیمه به تفکیک شرکت بیمه و رشته بیمه‌ای هر ماه بر روی وب سایت بیمه‌مرکزی قرار گرفته و بیمه‌گذاران می‌توانند از نحوه عملکرد شرکت بیمه مطلع و نسبت به انتخاب شرکت بیمه برتر اقدام نمایند.
بر اساس عملکرد سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران در بیمه مرکزی، تعداد شکایات از شرکتهای بیمه کاهش و متوسط زمان رسیدگی به شکایات از شرکتهای بیمه از ۷۳ روز به ۶ روز طی چهار سال گذشته کاهش یافته است.

* کد خبر: 5370

این را نیز بررسی کنید

همایش ملی بیمه و توسعه به تعویق افتاد

پژوهشکده بیمه اعلام کرد که زمان برگزاری غیر حضوری بیست و هفتمین همایش ملی بیمه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *