سه شنبه , ۴ آذر ۱۳۹۹
خانه » بانک » افزایش دانش سازمانی هزینه می طلبد

افزایش دانش سازمانی هزینه می طلبد

بسیاری از سازمان ها آموزش ضمن خدمت را یکی از اصلی ترین اقدامات خود در حوزه منابع انسانی می دانند. این کار در پیشرفته ترین سازمان ها و نهادها، حتی در دانشگاه ها نیز انجام می شود. آموزش مستمر، شعار موفق ترین نهادهای جهان است.

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، امروزه در دانشگاه ها هم به اساتید تکلیف می شود در دوره های زمانی مشخص، مقالاتی را تالیف کنند، چون در غیر این صورت امکان ارتقای آنها وجود نخواهد داشت. دانشگاه هم در این زمینه هزینه می کند، اساتید را با هزینه خود به کنفرانس های جهانی اعزام می کند و از آنها می خواهد به روزترین مقالات علمی را تحلیل کنند.

وقتی در نهادی مانند دانشگاه که مرکز علم آموزی است این روند وجود دارد، طبیعی است که در سازمان ها و نهادهای اجرایی نیز آموزش مستمر کارکنان اولویت بیشتری پیدا می کند.

این روزها بسیاری از سازمان ها در بخش خصوصی برای آموزش کارکنان خود هزینه می کنند، به آنها یادگیری علومی مانند کامپیوتر، زبان انگلیسی و تحلیل آماری را آموزش می دهند و برای آن هم هزینه می کنند.

به صورت طبیعی در سطوح مختلف کارکنان، سطح آموزش هم متفاوت است، اما این آموزش در هیچ سطحی از سازمان های موفق و پیشرو تعطیل بردار نیست و همه، از مدیرعامل گرفته تا پایین ترین سطوح کارمندان، همه در حال آموزش دیدن هستند.

در ایران نیز دوره های آموزشی و انگیزشی فراوانی برگزار می شود. نمونه ای از این دوره ها را علیرضا آزمندیان برگزار می کند که اتفاقا مورد توجه بسیاری از علاقه مندان نیز هست.

untitleid

مرردم عادی برای حضور در کلاس های آزمندیان در هر جلسه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می کنند. این نشان می دهد که احتمالا اثری مثبت از مباحث ارائه شده در این دوره ها دیده اند.

البته دوره های آموزشی فقط به کلاس های حضوری خلاصه نمی شود. بسیار از این دوره ها به صورت مجازی، در قالب کتاب و یا سی دی ارائه می شود و اتفاقا خریداران زیادی هم دارد. نمونه خارجی این دوره ها را می توان در بنیاد برایان تریسی جست و جو کرد.

untitled

همان طور که دیده می شود، یک بسته آموزشی از مباحث ارائه شده توسط برایان تریسی با قیمت ۱۹۷ دلار (حدود ۶۷۰ هزار تومان) به فروش می رسد.

به هر حال هزینه کردن برای آموزش، چه به صورت سازمانی باشد و چه به صورت شخصی، در دنیای امروز واجب و ضروری است. چه در فضای مجازی، چه در کلاس حضوری و چه در فضای آکادمیک. این کار می تواند مدیران و کارکنان دارای دانش را به سازمان تزریق کند و در نهایت با اثرگذاری مثبت بر فعالیت ها، منافع سازمان ها را تامین خواهد کرد.

* کد خبر: 4791

این را نیز بررسی کنید

تحقق سوپر مارکت مالی در «باجه دیجیتال» همراه بانک ایران زمین

این که یک مشتری بتواند با مراجعه به شعبه بانک خود علاوه بر نیازهای بانکی، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *