سه شنبه , ۴ آذر ۱۳۹۹
خانه » ویژه » نگاهی به رضایتمندی مشتریان از شرکت های بیمه؛ «آسیا» اول شد

نگاهی به رضایتمندی مشتریان از شرکت های بیمه؛ «آسیا» اول شد

نتایج طرح بررسی و سنجش رضایتمندی مشتریان شرکتهای فعال در صنعت بیمه کشور نشان می دهد در آخرین بررسی ها شرکت «بیمه آسیا» توانسته رتبه نخست رضایتمندی مشتریان را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، یکی از نتایج این طرح پژوهشی که به سفارش بیمه مرکزی و توسط پژوهشکده بیمه انجام شده، شاخص سطح رضایت و رتبه شرکت ها در سال های ۱۳۹۳ را نشان می دهد.

این پژوهش نشان می دهد به‌ طور‌ کلی‌ رضایت‌ از‌ شرکتهای‌ بیمه‌ در‌ سال‌ ۱۳۹۳ نسبت‌ به‌ سال‌ ۱۳۹۱ افزایش‌ یافته‌ است‌، با این حال شرکت‌ بیمه‌ آسیا‌ از‌ رتبه‌ پنجم‌ در سال ۱۳۹۱ به‌ رتبه‌ اول‌ رضایتمندی‌ در سال ۱۳۹۳ صعود‌ کرده‌ است.‌

جدول زیر، نشان می دهد رتبه رضایتمندی مشتریان در صنعت بیمه چگونه است.

رتبه سال ۹۳ رتبه سال ۹۱ شرکت
۱ ۵ آسیا
۲ دانا
۳ ۱۴ معلم
۴ ۱۰ ایران
۵ ۶ رازی
۶ ۱۳ کارآفرین
۷ ملت
۸ ۱ پارسیان
۹ ۹ دی
۱۰ ۷ سینا
۱۱ ۴ نوین
۱۲ البرز
۱۳ ۳ پاسارگاد
۱۴ میهن
۱۵ ۲ سامان
۱۶ تعاون
۱۷ سرمد
۱۸ ما
۱۹ آرمان

 

این جدول نکات مهمی را نشان می دهد. به عنوان مثال نتایج این رتبه بندی نشان می دهد شرکتهایی که از نظر سطح توانگری رتبه مطلوبی دارند، الزاما مشتریان راضی تری ندارند، در حالی که عموما این تصور بر عکس است.

از سوی دیگر سقوط و صعود رتبه برخی شرکت ها در زمینه رضایتمندی مشتری با مقایسه وضعیت دو سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۳ بسیار عبرت آموز است.

جزئیات بیشتری از این طرح پژوهشی را می توانید در اینجا بخوانید.

* کد خبر: 4482

این را نیز بررسی کنید

ارزیابی بیمه گران از «زنگ بیمه» و پیشنهاد انتقال آن به «شاد»

بیمه مرکزی مدتی است فرهنگ سازی بیمه در میان دانش آموزان را با گنجاندن مفاهیم …

۵ دیدگاه ها

  1. و البته تعداد مشتری و بیمه گذار بسیار کمتر طبیعتا نارضایتی کمتری خواهد داشت وقتی معیار سنجش ما درست نباشد و بر اساس اندازه و قد و وزن شرکت ها آنها را مقایسه نکنیم!!!!!!!

    • دقیقا یکی از بزرگترین غفلت هایی که در نظر سنجی ها خصوصاً در عرصه صنعت بیمه اتفاق می افته همینه. ای کاش اطلاعات به صورت دقیق تر بررسی میشد

  2. آمار سال ۹۳؟؟؟؟؟ خوب چه به الآن> هر جورشده باید تبلیغ کنید؟

    • این پژوهش در سال ۹۵ انجام شده است.

      • یکی از ویژگی های یک پژوهش خوب به روز بودن آن و اعلام نتایج پژوهش در بازه زمانی متناسب هستش. قطعاً‌ این نتایج با آنچه که الان داره اتفاق می افته مغایره همانطور که نتایج سال ۹۱ تا ۹۳ چرخش های عجیبی رو شاهد بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *