سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مخالفت «آسوده» با ایده تاسیس «شرکت ملی بیمه اتکایی»

 رئیس کل سابق بیمه مرکزی معتقد بود «اتکایی اجباری» با روش کنونی، دیگر کارایی ندارد و حتی پیشنهاد تاسیس «شرکت ملی بیمه اتکایی» را ارائه کرده بود، اما ظاهرا نظر کارشناسان این حوزه چیز دیگری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، محمد ابراهیم امین معتقد بود اگر «شرکت ملی بیمه اتکایی» تاسیس شود و با ارائه برنامه های مدون و سیاستگذاری دقیق، جایگاه خود را در منطقه محکم کند، در رتبه بندی جهانی هم از وضعیت مناسبی برخوردار خواهد شد.

او این را هم گفته بود که اتکایی اجباری به عنوان مکانیزم نظارتی، کاربری خود را از دست داده است و ادامه این روند باعث کاهش مسئولیت پذیری، کاهش پاسخگویی و کاهش رقابت در بازار می شود.

 به گفته امین وقتی اتکایی اجباری هست، بخشی از بازار عقیم است، بنابراین بیمه اتکایی اجباری باید برداشته شود تا بیمه گران، اتکایی را به اختیار بپذیرند.

این دیدگاه رئیس کل پیشین بیمه مرکزی مورد انتقاد برخی بیمه گران قرار گرفته بود. به تازگی نیز محمد آسوده که خود سابقه حضور در بیمه مرکزی را دارد و اکنون به عنوان یک بیمه گر اتکایی فعالیت می کند، اظهارات رئیس کل سابق را نقد کرده است.

مدیرعامل بیمه اتکایی ایرانیان در واکنش به طرح موضوع تاسیس شرکت ملی بیمه اتکایی، تاکید کرد که صنعت بیمه مشکلات مهمتری دارد و فعلا مساله این صنعت، تشکیل چنین شرکتی نیست.

آسوده در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر این که پیشنهاد شما برای تغییر وضعیت اتکایی چیست، گفت: من معتقدم فعلا روش کنونی باید ادامه یابد.

به گفته آسوده، متاسفانه صنعت بیمه همواره از چند نظری لطمه خورده و چون مشکلات بزرگتری در صنعت وجود دارد، بهتر است به آنها پرداخته شود.

کد خبر: 4355

این را نیز بررسی کنید

واکنش رئیس کل بیمه مرکزی به ادعای ورشکستگی ۱۰ شرکت بیمه

«مدیر عامل بیمه البرز در گفت‌وگو با شادا، با یادآوری اینکه در ابتدای دولت سیزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *