جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مدیر عامل پدیده شاندیز: پدیده پروژه ای اقتصادی در طراز بین المللی است

حضور مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز در برنامه زنده تلویزیونی پایش و گفتگو با مردم و سهامداران این شرکت گویای رفع یکسری از محدودیت های رسانه ای پدیده می باشد و این موضوع را باید به فال نیک گرفت.
به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان، سید محسن شوشتری در برنامه تلویزیونی «پایش» که با حضور مهندس نوروزی رییس هیات مدیره شرکت پدیده شب گذشته از شبکه اول سیما پخش شد، اظهار داشت: سهامدارانی که به منظور سرمایه گذاری به این پروژه ورود پیدا کردند سرمایه شان تبدیل به دارایی شده است و براساس اعلام کارشناسان خبره منتخب قوه قضاییه این دارایی بیش از مجموعه بدهیهای شرکت است.
وی اظهار داشت: تخلفاتی در حیطه فروش سهام و مجوزها وجود داشته است که با نگاه تعاملی مسئولان اقتصادی و اجرایی و نمایندگان مجلس و ستاد تدبیر استان در حال حل شدن است.
وی با بیان اینکه مهمترین مشکل پدیده عرضه سهام در خارج بورس بود، اظهار داشت: برای حل این مشکل اتفاق مهمی که رخ داد تعدیل سهام سهامداران عمده بین سهامداران خرد بود که با هماهنگی با ستاد تدبیر استان، این روند تکمیل شد.
شوشتری ادامه داد: مردم در گذشته صاحب ۲۲ درصد سهم و سهامداران عمده دارای ۷۸ درصد سهم بودند، اما هیات مدیره و ستاد تدبیر پس از بررسی های لازم به این نتیجه رسیدند که قیمت ۱۲ هزار و ۷۲ تومانی سهام، غیر واقعی است از این رو تصمیم بر آن شد برای جبران کسری حقوق مردم، از سهام سهامدار عمده کسر و به سهام مردم اضافه شود که این مهم یک امر قانونی، اقتصادی، حقوقی، قضایی، مدیریتی و شرعی بوده و می بایست با اعمال نظر دقیق و فراوان صورت می گرفت، و از این رو اقدامات صورت گرفته توسط کارشناسان رسمی دادگستری منتخب قوه قضائیه ملاک بررسی های بعدی قرارگرفت و پس از کسر یکسری از بدهیها که در قیمت کارشناسی اعمال نشده بود به قیمت مورد تایید ستاد تدبیر منجر شد.
وی با اشاره به روند تعدیل قیمت مصوب هیات مدیره و ستاد تدبیر استان گفت: بر اساس این مصوبه به ازای هر یک از سهم خریداری شده که وجه آن پرداخت گردیده معادل ۲٫۵۷۷ سهم از محل سهام سهامداران عمده به سهامداران خرد افزوده می شود و اگر بطور مثال هر سهامداری یک هزار سهم خریداری شده داشته است این سهام، به ۳ هزار و ۵۷۷ سهم افزایش می یابد.
شوشتری از ورود پدیده به بورس یا فرابورس به عنوان اقدام دیگر برای عبور از این مشکل خبر داد و گفت: مراحل اجرایی تبدیل شرکت به سهامی عام در حال اجراست.
مدیرعامل پدیده شاندیز خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی انتظار ما از مسئولین اقتصادی این است که کمک کنند تا مجموعه پدیده با رفع یک سری نواقص وارد بحث نقل و انتقال سهام در بورس شود.
وی در خصوص فرآیند نقل و انتقال سهام تا زمان ورود شرکت به بورس نیز گفت: بزودی از سوی شرکت برای سهامداران صورت وضعیت سرمایه شان نزد پدیده صادر شده و ارسال خواهد شد. از سوی دیگر تا ورود پدیده به بورس، برنامه نرم افزاری مربوط به نقل و انتقال در فضای مجازی و از طریق سایت شرکت در حال تنظیم است تا چنانچه خریداران اعلام آمادگی نمایند اقدام شود.
شوشتری با تاکید بر اینکه نقل و انتقالات سهام حتما باید تحت نظارت بورس قرار گیرد، عنوان کرد: ارزش سهام بعد از فراهم شدن امکان نقل و انتقال به موضوع عرضه و تقاضا بستگی دارد و این سهامداران هستند که می توانند در این فرآیند از ارزش سهامشان حمایت کنند.
مدیرعامل شرکت پدیده در خصوص تعهدنامه داران نیز گفت: برای تعهدنامه داران یا باید از محل اموال و دارایی هایی که حاصل می شود تبادل صورت گیرد و یا بایستی تعهدنامه ها را تبدیل به سهام نماییم تا بتوانند در بازار نقل و انتقال سهام ورود پیدا کنند.
وی پروژه پدیده را یک مجموعه گردشگری بسیار ارزشمند و در طراز بین المللی عنوان نمود و گفت: در طراحی این مجموعه امکانات مختلفی مثل مرکز خرید، شهربازی، آکواریوم، مجموعه آبی و… دیده شده است که باعث اعتبار پروژه گردیده است اما این مجموعه در ۱۹ ماه گذشته کاملا متوقف بوده و فعالیتی نداشته است. از این رو نیازمند یک جو اعتماد عمومی هستیم تا سرمایه گذار بتواند به پروژه ورود پیدا کند.
وی با تاکید بر اینکه پروژه پدیده از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است، گفت: با آماده شدن پروژه پیش بینی می شود زمان ماندگاری زائرین بارگاه مطهر رضوی در مشهد افزایش یابد .و همچنین افزود این طرح و پروژه در حقیقت یکی از رقبای طرحهای گردشگری منطقه از جمله طرح های موجود در امارات و ترکیه می باشد.

کد خبر: 4030

این را نیز بررسی کنید

سککوک بر تامین مالی بخش خصوصی و تعاونی بیشتر تمرکز کند

علیرضا پاک‌فطرت، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر تأمین مالی صحیح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *