جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تک نوازی دلنشین «بانک سامان» در حمایت از «کنسرت آنلاین»

بانک سامان که پیشتر در عرصه حمایت از ورزش خوش درخشیده بود، این بار حضور در یک عرصه جدید به نام «کنسرت آنلاین» را تجربه کرد. تجربه ای که می تواند تحولی بنیادین در موسیقی کشور ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، در روزگاری که اهالی موسیقی ایران با ناملایماتی دست و پنجه نرم می کنند و از سوی دیگر لازمه حضور در یک کنسرت هزینه کردن مبلغی قابل توجه است که شاید کمتر خانواده متوسط ایرانی از پس آن بر بیاید، نشستن در جمع همان خانواده در منزل و نگاه کردن یک کنسرت آنلاین می تواند بسیار لزت بخش باشد؛ مخصوصا اگر هزینه چندانی هم برای آن پرداخت نشود.

این اتفاق با همکاری بانک سامان و حام (اولین سامانه کنسرت آنلاین کشور) محقق شده است. امروز دیگر ایرانیان داخل و خارج کشور می توانند با یک برنامه مدون، بدون لزوم حضور در مکانی خاص، فقط و فقط با داشتن یک سرویس اینترنت پرسرعت و با پرداخت هزینه ای ناچیز، به تماشای کنسرت بنشینند و از آن لذت ببرند.

خبرنگاران به مراسم افتتاح این سامانه دعوت بودند. یکی از خوش سلیقگی ها، انتخاب تالار اندیشه حوزه هنری برای افتتاحیه بود. این تالار برای برگزاری کنسرت موسیقی استاندارد است. فضای دلنیشنی هم در خارج از تالار مهیاست که می توان لحظات پیش از شروع برنامه را در آن گذراند.

آغاز مراسم با پخش یک کلیپ زیبا و تاثیرگذار از مدافعان حرم بود. این کنسرت یادآور رشادت های جوانان ایرانی در سوریه و در مبارزه با تکفیری ها بود.

بانک سامان در این کار به فکر تبلیغات نبود

احمد طاهری بهبهانی، مدیرعامل بانک سامان نخستین کسی بود که در این مراسم سخنرانی کرد.

او با ابراز خوشحالی از این که نام بانک سامان در کنار این پدیده جدید (کنسرت آنلاین) قرار گرفته، اظهار امیدواری کرد که این بانک بتواند به سهم خودش در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور و به خصوص این کار جدید سهمی داشته باشد.

او با تاکید بر این که بانک سامان در کنار خدمات مالی و بانکی خود همیشه متوجه تکالیف اجتماعی هم بوده است، اظهار کرد: بانک سامان همیشه سعی کرده حامی و پشتیبان پروژه های عام المنفعه باشد و به همین دلیل در زمینه های مختلف بهداشت، آموزش، ساخت مدارس، ساخت دانشکده و حمایت از هنر و هنرمندان پیش قدم بوده است.

بهبهانی با بیان این که پیشرفت تکنولوژی جدید و امکانات فراوان نشر و اشاعه هنر و فرهنگ کاملا چشمگیر است، ادامه داد: امروز به کمک تکنولوژی مدرن، می بینیم که هنر اصیل ایران به راحتی در اختیار مردم فرهنگ دوست قرار می گیرد.

وی تاکید کرد که هدف بانک سامان از این اقدام، تبلیغات نیست، بلکه امیدوار است با حمایت خود بتواند امکاناتی را فراهم کند که هنر و فرهنگ به راحتی در دسترس مردم هنردوست قرار بگیرد.

وحید صدوقی، مدیرعامل همراه اول نیز در این مراسم با بیان این که این شرکت توانسته نسل سوم اینترنت را به خوبی توسعه بدهد، گفت: امروز ۶۵ میلیون نفر از ما خدمات می گیرند و ما امیدواریم به محبوب ترین شرکت ایرانی تبدیل شویم.

تقدیر از نگاه خلاقانه بانک سامان

همچنین حامد عنقا که مجری طرح کنسرت آنلاین کشور است با بیان این که ۱۰ هزار نفر در حال حاضر به صورت آنلاین اولین کنسرت را می بینند، گفت: حدود ۳۰۰ نفر در رده های مختلف فنی، فرهنگی و اجرایی زحمت کشیدند تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

وی تایکد کرد: در این طرح که با همکاری بهترین مجموعه‌های فرهنگی-هنری و مخابراتی کشور و حمایت ویژه بانک سامان برگزار می‌شود، هموطنان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت و خرید بلیط با بهایی اندک، در هر محلی که تمایل داشته باشند، با اتصال به اینترنت، کنسرت خوانندگان محبوب خود را که به شکل حرفه‌ای و با ۹ دوربین تصویربرداری می‌شود، از زوایای مختلف تماشا کنند.

عنقا با اشاره به اهمیت حمایت بانک سامان از این رویداد فرهنگی اظهار کرد: بانک سامان در سال‌های اخیر نشان داده است با نگاه خلاقانه و ارزیابی دقیق، وارد عرصه حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و هنری می‌شود و این مساله، نشان‌دهنده نگاه خاص مدیران این بانک است.

در ادامه این مراسم، علیرضا قربانی به همراه گروه خود، نخستین کنسرت که همزمان به صورت آنلاین پخش می شد را آغاز کردند. در حال حاضر سامانه اینترنتی حام به نشانی e-haam.ir در اختیار علاقه مندان است.

کد خبر: 3686

این را نیز بررسی کنید

کسری صندوق بازنشستگی بیمه مرکزی، در یک سال ۲٫۳ برابر شد!

صندوق های بازنشستگی در کشور با چالش هایی مواجه شده اند، به گونه ای که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *