جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تخفیف بیمه شخص ثالث «با اجازه مقامات» ممکن است؟!

آن طور که از نامه مدیرکل نظارت فنی بیمه مرکزی خطاب به مدیریت بیمه های خودروی شرکت بیمه دی بر می آید، ارائه تخفیف در بیمه نامه های شخص ثالث ظاهرا با اجازه بیمه مرکزی ممکن است!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، به تازگی نامه ای از فرزانه قرتکینی مدیرکل نظارت فنی بیمه مرکزی خطاب به مدیریت بیمه های خودروی بیمه دی منتشر شده که در واقع پاسخ به درخواست این شرکت برای ارائه اجازه تخفیف ۱۵ درصدی در بیمه نامه شخص ثالث است.

در این نامه آمده که موافقت با این درخواست «به علت پایین بودن سطح توانگری مالی آن شرکت» از حوزه اختیار این اداره کل خارج است.

این نامه حاوی چند نکته است. نخست این که بیمه دی درخواست ارائه تخفیف در فروش بیمه نامه شخص ثالث را به بیمه مرکزی داده و از آن نهاد مجوز درخواست کرده است. این در حالی است که پیش از این شرکت ها برای چنین کاری از نهاد ناظر اجازه نمی گرفتند.

نکته دیگه این که در نامه تاکید شده سطح توانگری مالی این شرکت پایین است و به همین دلیل تصمیم گیری درباره ارائه اجازه تخفیف فروش بیمه نامه شخص ثالث از حوزه اداره کل نظارت فنی خارج است.

در واقع اگر سطح توانگری این شرکت پایین نبود، چه بسا با ارائه تخفیف فروش موافقت می شد.

دیگر این که مدیرکل نظارت فنی در نامه خود تصریح می کند تصمیم گیری در این باره از عهده این اداره کل خارج است، بنابراین ممکن است مدیران بالادستی بتوانند در مورد آن تصمیم دیگری اتخاذ کنند.

ارائه تخفیف در بیمه نامه زیان ده شخص ثالث و ارائه نرخ های غیرفنی، همواره مورد انتقاد محمد ابراهیم امین، رئیس کل پیشین بیمه مرکزی بود. نامه مورد اشاره ۲۸ اردیبشهت ماه به بیمه دی ارسال شده، در حالی که وزیر اقتصاد ۴ روز پیش از آن با استعفای امین موافقت کرده بود.

photo479948933493271323

کد خبر: 3555

این را نیز بررسی کنید

کسری صندوق بازنشستگی بیمه مرکزی، در یک سال ۲٫۳ برابر شد!

صندوق های بازنشستگی در کشور با چالش هایی مواجه شده اند، به گونه ای که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *