خبرگزاری وابسته به جهاد دانشگاهی که روزگاری مرجع اخبار دست اول بود و هویت دانشگاهی دانشجویی داشت، این روزها بیشتر به یک بنگاه اقتصادی سطح پایین تبدیل شده است.
به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به تازگی سرویس جدیدی را با عنوان «بازار» راه اندازی کرده که در واقع رپرتاژها و آگهی ها را در آن منتشر می کند. در واقع این سرویس محملی برای دریافت آگهی از شرکت هاست.
فارغ از این که اصولا چنین اقدامی برای یک خبرگزاری با نام دانشجویان درست است یا خیر و این که اصولا درآمدهای ناشی از این محل کجا مصرف می شود، شرکتی که برای دریافت آگهی با ایسنا طرف قرارداد است، بسیار کاسب مابانه با مخاطبان خود برخورد می کند.
بارها مشاهده شده که همکاران این بخش با شرکت ها تماس گرفته و مستقیما از آنها تقاضای آگهی می کنند، در حالی که اصولا آگهی دادن برای شرکت ها یک اختیار است نه اجبار.
اما در نوع این آگهی ها نیز نکات بسیار قابل تاملی وجود دارد. گذشته از آگهی عسل محلی با تحویل در محل یا فروش محصولات خارجی مانند تلویزیون و خودروی خارجی که خلاف اصول اقتصاد مقاومتی مورد تایید مقام معظم رهبری است، انتشار خبری با عنوان «ارایه تورهای ویژه ترکیه با قیمت مناسب» در این رسانه بسیار تاسف بار است.
متن این رپرتاژ که برای موسسه «رز سفید جهان» منتشر شده، این طور آغاز می شود: تورهای ویژه آنتالیا در بستههای خدماتی متنوع در امنترین و لوکسترین هتلهای ترکیه برگزار میشود. این خبر با کد ۹۴۱۲۱۷۱۱۲۴۴ در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ منتشر شده است.
سوال این است که رسانه ای مانند ایسنا که هر سال بودجه قابل توجهی از بیت المال دریافت می کند، باید مبلغ سفر به آنتالیا باشد؟
برچسب ها آنتالیا ایسنا بیت المال
این را نیز بررسی کنید
عوارض دریافتی از حق بیمه شخص ثالث چگونه هزینه شد؟ + جدول
در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، ردیفی تحت عنوان درآمد حاصل از اخذ عوارض …