چهارشنبه , ۱۴ آذر ۱۴۰۳

بازار رو به رشد صنعت قهوه در ایران

جمعی از مدیران عالی‌رتبه صنعت قهوه از شرکت قهوه ایلی از ایتالیا با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه با فعالان صنعت قهوه در ایران روز شنبه هشتم اسفند ماه به تهران آمدند. «ادیت دی سانتی» مدیر بخش خاورمیانه، جوزپه تاکاری مدیر بازاریابی بین‌المللی و جیاکوم بیویانو قائم‌مقام مدیرعامل شرکت قهوه ایلی در سفر خود به تهران با فعالان صنعت قهوه در ایران به گفت‌وگو نشستند.
به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه، ادیت دی سانتی در حاشیه نشست مدیران ایلی و فعالان صنعت قهوه در ایران گفت: «قهوه ایلی در حال حاضر به ۱۴۹ کشور در دنیا صادر می‌شود و ایران یکی از بازارهای روبه‌رشد در صنعت قهوه است. هدف از این سفر نیز بررسی و شناسایی پتانسیل‌های موجود جهت سرمایه‌گذاری در صنعت قهوه ایران است. ایلی هم‌اکنون روزانه بیش از ۹۰ تن قهوه تولید می‌کند که در تمام کشورها و از جمله در ایران به‌عنوان یک قهوه باکیفیت و با استانداردی بالا شناخته می‌شود. همچنین در سراسر جهان بیش از ۱۰۰ هزار رستوران و کافه برتر دنیا از قهوه ایلی استفاده می‌کنند.»
دی‌سانتی در ادامه گفت: «ایلی همواره به کیفیت محصول خود اهمیت زیادی می‌دهد. ایلی قهوه خود را از ۹ کشور مختلف در دنیا که بهترین و مرغوب‌ترین دانه قهوه عربیکا را تولید می‌کنند، تهیه و فرآوری می‌کند. همچنین ما توجه ویژه‌ای به تمامی بخش‌های مرتبط به کسب‌وکار ایلی در صنعت قهوه داریم. بر این اساس، استراتژی ایلی مبتنی بر سه اصل؛ همکاری مستقیم با تولید‌کنندگان قهوه، تشویق آن‌ها در راستای تولید با کیفیت و نیز انتقال دانش به تولیدکنندگان، است؛ از جمله فعالیت‌های ایلی در زمینه انتقال دانش به تولیدکنندگان قهوه می‌توان به تأسیس تنها دانشگاه قهوه در دنیا، در شهر تریست (Trieste) ایتالیا اشاره کرد.»
بهالدین سادات طهرانی، مدیرعامل سازیبا، نیز درباره سفر مدیران شرکت قهوه ایلی به ایران گفت: «صنعت قهوه در ایران یک بازار روبه رشد است و از سوی دیگر، گرایش به نوشیدن قهوه در میان نسل جوان روزبه‌روز افزایش می‌یابد. ایلی یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین برندهای قهوه در دنیاست و سازیبا به‌عنوان واردکننده همواره تلاش کرده است با توجه به افزایش شناخت بیشتر مصرف‌کننده از قهوه، بهترین محصول را به‌ دست مصرف‌کنندگان ایرانی برساند.»
سادات طهرانی همچنین درباره مصرف‌کنندگان قهوه ایلی در ایران گفت: «بیشترین مشتریان ایلی در ایران کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های پنج‌ستاره هستند. سازیبا در دو سال اخیر حتی با توجه به برخی مسائل، قیمت قهوه وارداتی ایلی را که از گران‌ترین قهوه‌های دنیاست در ایران ثابت نگه داشته است. البته باید توجه کرد که میزان تعرفه‌های گمرکی قهوه بسیار بالاست و این کار را برای فعالیت نمایندگی‌های انحصاری و واردکننده‌های قهوه دشوار کرده است. همچنین تعرفه‌های بالای گمرکی برای قهوه به‌عنوان یک کالای لوکس باعث شده است که فضا برای واردات غیرقانونی قهوه فراهم شود. در تلاش هستیم تا نگاه موجود نسبت به لوکس بودن قهوه را تغییر دهیم تا علاوه بر اینکه تعرفه‌های گمرگی آن تعدیل شود، قهوه نیز به قیمت مناسبی به‌دست مصرف‌کننده برسد.»
گفتنی است گروه شرکت‌های سازیبا از حدود شش سال پیش، نمایندگی رسمی قهوه ایلی در ایران را بر عهده دارد و در هر سه بخش فعالیت‌های خود شامل آرایشی بهداشتی، غذایی و نوشیدنی، باهدف ایجاد پل ارتباطی میان شرکت‌های معتبر بین‌المللی و فعالان عرصه صنعت در حال فعالیت است./
پایان خبر

کد خبر: 2767

این را نیز بررسی کنید

زنگ بیمه پاسارگاد در آذربایجان شرقی و فارس

در آستانه روز بیمه و به منظور ترویج فرهنگ بیمه در میان دانش آموزان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *