یکی از مخاطبان ما از اجبار به خرید بیمه نامه یکی از شرکت های نه چندان فعال در بازار گلایه کرده است.
به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه، یکی از مخاطبان که به تازگی خودروی صفرکیلومتری را پیش خرید کرده است، گلایه کرده که بیمه نامه این خودرو از شرکت بیمه آرمان صادر شده، در حالی که او و هیچ کدام از اعضای خانواده اش نه این شرکت را می شناسند و نه به خدمات آن اطمینانی دارند.
ح.ق این طور نوشته است: “روز گذشته برای ثبت نام یک خودروی صفر کیلومتر از طریق سایت اینترنتی اقدام کردم. همه چیز خوب پیش رفت تا جایی که سیستم از من خواست شرکت بیمه گر را انتخاب کنم. در حالی که ظاهرا امکان انتخاب وجود داشت، اما در فهرست بیمه گران تنها یک شرکت موجود بود و آن هم شرکت بیمه آرمان بود.
آنجا دوستان به من پیشنهاد کردند که از خرید منصرف شوم، اما من با تصور این که بعدا می توانم بیمه گر را تغییر داده و بیمه البرز که پیش از این از آن استفاده می کردم و اتفاقا از خدماتش هم راضی هستم انتخاب کنم، کار را ادامه دادم.
بعد از ثبت نام متوجه شدم که امکان تغییر بیمه گر وجود ندارد و من مجبورم یک سال از خدمات بیمه گری استفاده کنم که نه آن را می شناسم و نه با خدماتش آشنایی دارم.
نمی دانم میان شرکت خودروساز و شرکت بیمه چه زد و بندی وجود دارد که مشتریان مجبورند حتما این بیمه نامه را بخرند.”
این گلایه موجب شد که خبرنگار ما با مراجعه با آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی بیمه مرکزی، جزئیاتی درباره این شرکت را به دست بیاورد.
بر اساس آمار عملکرد ۹ ماه بازار بیمه، شرکت بیمه آرمان از نظر میزان حق بیمه تولیدی میان ۲۶ شرکت بیمه، رتبه ۱۷ را در اختیار دارد. سهم این شرکت از حق بیمه تولیدی در بازار تنها ۱٫۱ درصد است.
نرخ رشد حق بیمه تولیدی این شرکت در ۹ ماه نخست امسال ۵٫۵ درصد بوده، در حالی که متوسط این رقم در بازار ۱۱٫۷ درصد محاسبه شده است.
با این حال بیمه آرمان در بخش پرداخت خسارت، رشد ۸۰ درصدی را تجربه کرده، در حالی که متوسط این عدد تنها ۲۲٫۶ درصد است. همچنین رشد نسبت خسارت این شرکت ۱۷٫۲۵ درصد بوده که از متوسط بازار یعنی ۵ درصد، بسیار بالاتر است.
خبرنگار ما برای کسب اطلاع از خدمات شرکت بیمه آرمان و دریافت پاسخ بابت این گلایه ها، تلاش کرد با مدیر روابط عمومی این شرکت تماس بگیرد. با این حال طی چند روز گذشته این امکان از سوی آن مدیر محترم فراهم نشد.
همچنین خبرنگار ما با شرکت بیمه آرمان تماس گرفت تا جزئیات پرداخت خسارت و مراکز در نظر گرفته شده برای این کار را جویا شود. اما تلفن گویا پاسخگو نبود و شماره تماس ۴۴۱۴۳۶۸۲ برای تماس با مرکز پرداخت خسارت سیار ارائه شد، در حالی که این شماره تماس هم بدون پاسخگو بود.
پایگاه خبری بانک و بیمه تلاش کرد این گزارش را با پاسخ مدیران شرکت بیمه آرمان منتشر کند اما همه راه های ارتباطی بسته بود. با این حال پس از انتشار گزارش هم امکان افزودن پاسخ به آن وجود دارد.
کد خبر: 2626