شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرداخت سود به سپرده گذاران ثامن الحجج منتفی شد

آن طور که از تازه ترین اطلاعات منتشر شده بر می آید، قرار است فقط اصل سپرده های مردم در موسسه ثامن الحجج به آنها بازگردانده شود و فعلا از سود سپرده ها خبری نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک و بیمه، پیش از این موسسه ثامن الحجج در اطلاعیه ای اعلام کرده بود که «سودها در کلیه استانها به حسابهای عزیزان واریز شده است، بجز دو استان کشور. آن هم به دلیل حجم بالای برداشت نقدینگی که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته حداکثر تا پنجم بهمن ماه در آن استانها نیز قابل برداشت خواهد بود.»

با این حال پس از واگذاری امور این موسسه به بانک پارسیان، ظاهرا موضوع به شکل دیگری برنامه ریزی شده است.

موسسه ثامن الحجج در تازه ترین اطلاعیه خود آورده است: «با عنایت به اینکه حساب های موسسه مسدود گردیده است و بانک مرکزی در اطلاعیه شماره ۲ مورخ ۱ بهمن ۱۳۹۴ بانک پارسیان ‌را به عنوان بانک عامل برای بازپرداخت وجوه سپرده‌گذاران از محل سپرده های مسدود شده موسسه برگزیده است، موضوع اطلاعیه شماره یک موسسه در خصوص پرداخت سود تا تاریخ ۹۴/۱۱/۰۵ لغو و کان لم یکن تلقی می گردد.»

با این اطلاعیه، در واقع واریز سود سپرده گذاران احتمالا به عهده بانک عامل گذاشته شده است. همچنین در اطلاعیه های بانک مرکزی به سود سپرده ها اشاره ای نشده و فعلا درباره نحوه بازپرداخت اصل سپرده ها تصمیم گیری شده است.

کد خبر: 2526

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *