جمعه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
خانه » ویژه » ناتوان ترین شرکت بیمه، نماینده جدید می پذیرد!

ناتوان ترین شرکت بیمه، نماینده جدید می پذیرد!

بیمه دی که بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی بیمه مرکزی بدترین وضعیت توانگری مالی را در میان همه شرکت های بیمه دارد، به توسعه شبکه فروش خود رو آورده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک و بیمه، در حالی که بازار بیمه کشور شرکت هایی مانند بیمه ملت با توانگری مالی ۲۱۷ و بیمه ما با توانگری مالی ۳۳۹ را دارد، شرکت بیمه دی در انتهای جدول توانگری با نسبت ۱۳ قرار گرفته است.

سطح توانگری مالی این شرکت ۴ است؛ عددی که نشان دهنده وضعیت ناخوشایند این شرکت است. با این حال مراجعه کنندگان به سایت این شرکت بیمه در نخستین نگاه با آگهی جذب نمایندگی آن موجه می شوند.

جالب است که در آیین نامه توانگری مالی اصولا محدودیتی برای توسعه نمایندگی در شرکت هایی که سطح توانگری نامناسبی دارند وضع نشده است.

پیش از این مدیرکل نظارت مالی بیمه مرکزی گفته است: سطح چهار توانگری بدین معناست که این شرکت‌ها در ایفای تعهدات خود با مشکل روبه رو بوده و باید ظرف مهلت حداکثر یک سال نسبت به ترمیم و تقویت وضعیت مالی، افزایش سرمایه و انجام اقدامات مشخصی (یک یا همه موارد) نظیر عدم پرداخت سود و پاداش مجمع به هیات مدیره، کاهش هزینه‌ها، اصلاح روش‌های محاسبه حق بیمه‌ها، محدود کردن فعالیت عملیات صدور برخی شعب، تغییر اعضای هیات مدیره و همچنین برنامه ترمیم و تقویت مالی‌ خود اقدام کنند.

در ماده ۱۲ آیین نامه توانگری مالی هم آمده است: موسسه بیمه‌ای که نسبت توانگری مالی آن طبق اعلام بیمه مرکزی در یکی از سطوح ۳ و ۴ باشد علاوه بر اقدامات مذکور در مواد ۸ تا ۱۱ این آیین نامه بر حسب مورد، موظف است به نحوی که بیمه مرکزی تعیین می‌کند یک یا تعدادی از اقدامات زیر را فوراً به مرحله اجرا درآورد:

از پرداخت پاداش به هیات مدیره و مدیران موسسه بیمه خودداری نماید
از توزیع بیش از ۱۰ درصد سود (سود قابل توزیع به سهامداران) خودداری نماید
هزینه‌های اداری و عمومی خود را کاهش دهد
از سرمایه‌گذاری درگزینه‌های معینی خودداری نموده یا بر مقدار آنها محدودیت اعمال نماید
روش محاسبه نرخ حق بیمه قراردادهای بیمه‌ای که در آینده منعقد می‌شوند را اصلاح نماید
عملیات صدور بیمه در بخشی از شعب را کاهش دهد
فعالیتهای برخی از شعب خود را محدود نماید
عملیات صدور بیمه در شرکتهای تابعه را کاهش دهد
سهام یا دارایی شرکتهای تابعه را به فروش برساند
از توسعه فعالیت‌های بیمه‌ای در رشته های جدید خودداری نماید
اعضای هیات مدیره و مدیران خود را تغییر دهد

همان طور که مشخص است، در آیین نامه اشاره نشده که شرکت با سطح توانگری مالی پایین، نباید شبکه فروش خود را توسعه دهد. این ابهام در آیین نامه می تواند به فروش بیشتر بیمه نامه توسط نمایندگان شرکت های با سطح توانگری پایین و گرفتار شدن آن در گرداب ناتوانی در جبران خسارت ها بیانجامد.

* کد خبر: 2083

این را نیز بررسی کنید

«تکافل اتکایی» هم در راه است

با گذشت چهار ماه از گفتن جمله «امیدوارم ظرف سه ماه آتی اولین شرکت بیمه …

یک دیدگاه

  1. از شواهد پیداست گزارش جهت دار و کمی بی انصافانه تهیه گردیده چرا که اگه رعایت انصاف می شد اشاره میفرمودند گه دو سال پیش بیمه مذکور در چه شرایطی بوده و حالا چی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *