مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت بیمه رازی (سهامی عام) در سی ام آبان ماه ۱۳۹۴ در سالن اجتماعات شرکت با حضور بیش از ۹۲ درصد از سهامداران برگزار گردید.
به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه، در ابتدا پس از تلاوت آیات آسمانی قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران، دکتر یونس مظلومی ضمن خوش آمدگوئی به حضار و نمایندگان محترم سازمان بورس و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران رسمیت جلسه را با حضور اکثریت سهامداران اعلام و نسبت به انتخاب اعضاء هیأت رئیسه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده و رأی گیری از حضار اقدام نمود.
فرشید بخشی با اکثریت آرا به عنوان رئیس مجمع انتخاب و مهندس یزد خواستی و دکتر مظلومی به عنوان ناظر و آقای محمد اصغری، مدیر مالی شرکت به عنوان منشی جلسه در برگزاری مجمع وی را یاری دادند. نماینده موسسه حسابرسی هوشیار ممیز و نماینده محترم سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در جلسه حضور یافتند.
پس از آن بر اساس دستور جلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده گزارش هیأت مدیره توسط مدیر عامل جناب آقای دکتر یونس مظلومی قرائت شد.
دکتر مظلومی ضمن ارائه گزارش مقایسه ای صورت سود و زیان سال ۹۳ با سال های ۹۲ و ۹۱ اعلام نمود که شرکت بیمه رازی با فروش ۴،۴۹۵،۳۶۲ میلیون ریال در سال ۹۳، رشد ۸۳ درصدی نسبت به حق بیمه صادره در سال قبل را تجربه نموده است.
مظلومی اشاره نمود که شرکت بیمه رازی رشد قابل توجهی نسبت به رقبای خود در صنعت بیمه داشته است. این در حالی است که بیمه رازی در ۲۰ فروردین ۱۳۸۲ ثبت و در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۲ از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران همزمان با چهار شرکت خصوصی دیگر رسمأ مجوز فعالیت خود را اخذ نموده است و در سیزدهمین سال فعالیت خود میباشد.
مظلومی افزود بیمه رازی همزمان با ثبت افزایش سرمایه خود تا مبلغ ۲،۰۰۰ میلیارد ریال، درخواست خود را مبنی بر اخذ مجوز قبولی اتکائی از داخل و خارج کشور به بیمه مرکزی ارائه نموده است که پس از اخذ مجوز قبولی اتکائی جزء ۴ شرکت بیمه اتکائی قرار خواهد گرفت. پیشرو بودن بیمه رازی در ارائه خدمات و طرح های نوین بیمهای چشم انداز شرکت بوده که در کمیته استراتژی طراحی شده و قرارگرفتن در جایگاه برترین شرکت بیمه ای در تمامی شاخصها هدف بیمه رازی است.
در ارزشهای سازمانی که توسط همکاران در سراسر کشور به رأی گذاشته شده است مشتری مداری در رأس کلیه ارزشها قرار گرفته است. مشارکت، خلاقیت و نواوری، روحیه یادگیری مستمر و مسئولیت پذیری ارزشهای سازمانی بیمه رازی میباشد.
شرکت، با حجم فروش معادل ۴،۴۹۵ میلیارد ریال بدون در نظر گرفتن شرکتهای دولتی که پس از اجرای اصل ۳۳ قانون اساسی واگذار شده اند در ردیف ۳ شرکت برتر خصوصی قراردارد. بیمه رازی با اتکا بردانش تخصصی مدیران و کارکنان و پشتیبانی سهامداران با نسبت ۱۳۸ درصد و رتبه یک توانگری مالی حوزه فعالیت خود را در کشور گسترده نموده و مسئولیت اجتماعی خود با اجرای شعار پرداخت خسارت ظرف ۲۴ ساعت نسبت به رفع انتظار مشتریان و تحقق اهداف پیش رو به نحوه مطلوب اجرا مینماید.
سرمایه گذاری و اجرای سیاستهای مالی مناسب و اختصاص ذخائر واقعی جهت بالا بردن کرانه توانگری مالی و پرداخت سریع و ۲۴ ساعته خسارت، بازبینی و بهینه سازی و حذف فرآیندهای غیر ضروری مالی، شناسائی و واریز خسارت زیاندیدگان بدون مراجعه مجدد آنان به صورت سراسری در کل کشور، اجرای نظام کنترلهای داخلی و حذف عملیات پر ریسک صدور چک، تسهیل فرآیند وصول با ابزارهای نوین الکترونیکی و اجرای داشبوردهای مدیریتی و سرمایه گذاری در بازارهای کارا از استراتژیهای مالی شرکت بوده که ضمن رعایت حد نصابهای مقرر در آئین نامه های بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رعایت صرفه و صلاح سهامداران، این استراتژیها را اجرا نموده است.
شرکت بیمه رازی ۱۳۸ درصد از بودجه مصوب خود را در حق بیمه صادر و ۱۵۴ درصد از بودجه مصوب در درآمد سرمایه گذاریها را پوشش داده است. خسارتهای پرداخت شده در سال ۹۳ به مبلغ ۲،۱۰۴ میلیارد ریال بوده که در مقابل رشد ۸۳ درصدی حق بیمه صادره فقط ۵۲ درصد رشد داشته است که پس از اجرای طرح پرداخت ۲۴ ساعته که با برگزاری کمپین های تبلیغاتی همراه بوده است، افزایش رضایتمندی بیمه گذاران را به همراه داشته است.
بیمه رازی علی رغم وجود تحریمهای بین المللی از طریق روابط بین المللی و انعقاد قرارداد در سنوات قبل با شرکت هانوفری آلمان فعالیت مینمود که امیدواریم با حذف تحریمها، پوشش واگذاری اتکائی را از طریق شرکتهای اروپائی ادامه دهیم.
بیمه رازی در سال ۱۳۹۳ تمام استانها را به جز استان کهکیلویه و بویر احمد مجهز به دفتر سرپرستی نموده است که حدود ۱۳۰۰ باب دفتر نمایندگی را اداره مینماید. تعداد پرسنل بیمه رازی در سال ۱۳۹۳ ده درصد رشد داشته که در مقابل رشد ۸۳ درصدی صدور بیمه نامه بسیار مناسب است.
مظلومی افزود: بیمه رازی به عنوان اولین و تنها شرکت بیمه ای کشور در سال ۱۳۹۳، موفق به اخذ تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان از سوی سازمان رعایت حقوق مصرف کنندگان گردید آن هم بدلیل تلاش همکاران در جهت کسب رضایت مصرف کنندگان بوده و از آنجا که این رضایت به عنوان اولین ارزش سازمانی شرکت هم میباشد امیدواریم که در سال آتی نیز به همین شکل ادامه یابد.
همچنین بیمه رازی در سال ۱۳۹۳ با توجه به کنترل ریسکهای مالی و اصلاح فرآیندهای مالی موفق به اخذ جایزه ملی مدیریت مالی ایران شده است.
مدیر عامل مهمترین برنامه های آتی شرکت بیمه رازی را ارتقاء دانش منابع انسانی و سازمانی شرکت، افزایش سرعت در وصول مطالبات، طراحی بیمه نامه های جدید عمر و سرمایه گذاری، مستمری و آتیه فرزندان و سفارشی سازی محصولات، تشکیل مستمر جلسات شورای فنی و کمیته استراتژیک، افزایش و تقویت فرهنگ نوآوری و خلاقیت در شرکت، اجرای آئین نام های تسهیلات پرسنلی و بالا بردن پتانسیل و قابلیتهای نمایندگان قدیمی و جدید شرکت برشمارد.
پس از قرائت گزارش هیأت مدیره و گزارش حسابرس محترم، مجمع بر اساس دستور جلسه، صورتهای مالی و صورت سود و زیان سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ را با اکثریت آراء تصویب نمود. بر این اساس مبلغ ۱۳۴ میلیارد ریال به عنوان سود تقسیمی بین صاحبان سهام تقسیم گردید.
موسسه حسابرسی هوشیار ممیز نیز به عنوان حسابرس و بازرس قانونی برای عملکرد سال ۱۳۹۴ از طرف مجمع انتخاب گردید. مجمع مبلغ ۶،۷۰۰ میلیون ریال نیز به عنوان پاداش هیأت مدیره تصویب نمود.
آقای فرشید بخشی به عنوان ریاست مجمع، کاندیداهای عضویت در هیأت مدیره شرکت بیمه رازی که شامل: شرکت پیشگامان تجارت آرکا، آقای حسن عدل خواه، آقای دکتر یونس مظلومی، آقای علی اکبر دیلمانی زاد، آقای افشین تیرداد به عنوان اعضاء اصلی هیأت مدیره و آقای فرهاد خالقی و اسماعیل جاهدی به عنوان اعضای علی البدل برای تصدی به مدت ۲ سال انتخاب گردیدند.
کد خبر: 1834