جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چند تجربه در پاسخ به «چرا بیمه نامه بدنه اتوموبیل نمی خریم؟»

مدیر بیمه های اتومبیل بیمه دانا یکی از دلایلی که به نخریدن بیمه نامه بدنه اتوموبیل از سوی مردم منجر می شود را این طور اعلام کرده است: به‌طور کلی سهم بیمه‌های اختیاری از سبد کالای مصرف خانوار اندک است که به نظر می‌رسد ناشی از شرایط اقتصادی باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک و بیمه، آن طور که وحید رضا باختری اعلام کرده، البته سهم بیمه گران نیز در این رابطه کم نیست و چنانچه اعتماد مردم به این صنعت بیشتر جلب می‌شد قطعاً استقبال از بیمه‌های اختیاری بیشتر بود.

آنچه او در بخش دوم اظهاراتش گفته به نظر مساله ای است که نه تنها بیمه گزاران، بلکه بیمه گران هم به آن پی برده اند.

من خود به عنوان یک بیمه گزار چند بار به دلیل حوادثی که اتفاقا در آنها مقصر هم نبودم، گذرم به بیمه گران افتاد و دیدم که آنها با ببمه گزار چقدر بد رفتار می کنند. گرچه این چند برخورد را نمی توان به همه بیمه گران تعمیم داد، اما می توان آن را دلیلی بر عدم استقبال مردم از بیمه های اختیاری دانست.

۱- در تصادفی با یک خودرو که مدعی بود ۸ سال تخفیف بیمه نامه شخص ثالث دارد، من زیان دیده شناخته شدم، اما به دلیل اینکه میزان خسارت وارده کمتر از ۲ میلیون تومان بود، بدون کروکی به مرکز پرداخت خسارت شرکت بیمه مراجعه کردیم. مسئول مرکز از ما خواست واقعه را شرح بدهیم و در نهایت با بیان این جمله که «از نظر من جای مقصر و زیان دیده باید عوض شود» از پرداخت خسارت خودداری کرد.

او این را گفت که از نظر من داوری پلیس اشتباه بوده است! با این حال بعد از کمی مذاکره با مقصر حادثه که من نمی دانم در آن چه گذشت، با کسر مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از خسارت وارده، باقیمانده آن را به من پرداخت کرد.

۲- مدتی پیش خودروی شخصی ام را نزد یک شرکت پر مدعا بیمه بدنه کردم. کارشناس شرکت به من گفت از آنجا که هزینه خسارت قطعه ای موسوم به ECU در خودروها زیاد است، نمی توان بدون حفاظ مخصوص نصب شده بر روی آن، برای این خودرو بیمه نامه صادر کرد. با این حال گفته شد که بدون پوشش ECU می توان بیمه نامه داشت و پس از نصب آن می توان الحاقیه ای برای بیمه نامه صادر کرد.

من پذیرفتم و گفتم که در نخستین روز کاری -که دو روز بعد یعنی شنبه بود- با نصب محافظ، برای دریافت الحاقیه به شرکت مراجعه می کنم.

به صورت طبیعی نشانی منزل را در بیمه نامه نوشتم و بیمه نامه را گرفتم و شب در خانه خوابیدم. صبح که از خواب بیدار شدم دیدم که همان قطعه گرانبهای ECU از ماشین من که جلوی درب منزلم پارک شده بود به سرقت رفته است!

۳- یک بار که از محل کارم بر می گشتم، دیدم که گلگیر ماشین من با ضربه شدید آسیب دیده است. یکی از مغازه داران محل گفت که دیده یک پراید در حال گردش به داخل کوچه به شدت به خودروی من برخورد کرده و بعد هم رفته است. من خوشحال از این که بیمه بدنه دارم، به بیمه گرم مراجعه و درخواست خسارت کردم. در حالی که صافکاری کنار شرکت خسارت برآوردی را ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود، بیمه گر محترم تنها ۳۰۰ هزار تومان خسارت به من پرداخت کرد. او این را هم گفت که می توانم به صافکار طرف قرارداد او مراجعه کنم، اما او آدرس جایی از شهر را داد که من حاضر نبودم به آنجا مراجعه کنم.

این طور بود که من در هر سه مورد هم خسارت دیدم و هم ناراضی برگشتم. با این حال همیشه بیمه نامه بدنه خریده ام و می خرم.

کد خبر: 1762

این را نیز بررسی کنید

سالِ افشا

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان سال ۱۴۰۲ گرچه مانند همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *