دوشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
خانه » ویژه » «عسکریه»، از تغییر نام تا تغییر ظاهر مدیرعامل

«عسکریه»، از تغییر نام تا تغییر ظاهر مدیرعامل

مدتی است که موسسه اعتباری عسکریه به دنبال تغییر نام است. این موسسه برای انتخاب نام جدید از مردم کمک گرفته است،‌ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این موسسه فقط تغییر نام را دنبال نمی‌کند،‌ بلکه ظاهرا به دنبال تغییر هویت است.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری بانک و بیمه، سه سال پیش در همین روزها  بانک مرکزی  طی بخشنامه‌ای اعلام کرد که استفاده از نام مقدس ائمه (ع) برای نامگذاری موسسات مالی‌ ‌و‌ اعتباری‌ ممنوع است. از آنجا که نام موسسه اعتباری عسکریه به نوعی نام امام یازدهم شیعیان امام حسن عسکری (علیه السلام) را تداعی می‌کرد، به طور طبیعی این تصور ایجاد می‌شد که نام موسسه عسکریه نیز باید تغییر کند.

با این حال پس از آن که بانک مرکزی نام این موسسه را در فهرست موسسات اعتباری مورد تایید خود قرار داد، مشخص شد که احتمالا موسسه عسکریه برای تغییر نام مهلت گرفته و یا اصولا این نام مشمول بخشنامه بانک مرکزی نمی‌شود.

اما مدتی است که موسسه اعتباری عسکریه با تبلیغاتی وسیع به دنبال تغییر نام است . تیزرهای تلویزیونی متعدد و بیلبوردهای تبلیغاتی و آگهی‌های روزنامه‌ای و اینترنتی که با راه‌اندازی یک سایت مجزا با عنوان «بانک من» برای این کار همراه شده، همه به دنبال اتنخاب یک نام خوب و جدید برای این موسسه است.

فارغ از این که این موسسه در راه‌اندازی سایت پیشنهاد نام جدید از عنوان «بانک»‌ استفاده کرده تا به مخاطب این طور القا کند که موسسه احتمالا در شرف تغییر هویت به سمت بانک شدن است، اما توضیح مدیرعامل آن درباره علت تصمیم به تغییر نام موسسه نیز جالب توجه است.

سید امین جوادی یکی از مهمترین دلایل تلاش این موسسه برای تغییر نام را اجتناب از بروز مشکلات فعالیت احتمالی این موسسه در کشورهای عربی دانسته و گفته است: «عسکریه» به معنی مکان ارتش است و کشورهای همسایه عربی نیز «موسسه عسکریه» را بانک ارتش تلقی می کنند. به همین دلیل موسسه با توجه به احتمال حضور و فعالیت در عرصه بین الملل و پرهیز از بروز مشکلات این چنینی، چاره ای جز تغییر نام خود ندارد.

موسسه عسکریه برای ۱۰ نفر از کسانی که نام در خور توجه و مطلوبی پیشنهاد کنند، ۵۰ میلیون تومان جایزه تعیین کرده است. این در حالی که مرحله نخست این طرح به پایان رسید، اما ظاهرا هنوز هیچ نام خوبی پیشنهاد نشده است. به همین دلیل دور دوم این کمپین آغاز شده است.

به نظر می‌رسد تغییر هویت این موسسه تنها به تغییر نام و تلاش آن برای «بانک» شدن محدود نشده است، چون بررسی سایت موسسه یک مورد جالب توجه را نشان می‌دهد. مراجعه به لینک اعضای هیات مدیره  این سایت عکس مدیرعامل آن را با کت و شلوار نشان می‌دهد. این در حالی است که سید امین جوادی در همه همایش‌ها و جلسات بانکی به صورت معمم ظاهر می‌شود.

گرچه تغییر لباس، جرم نیست و حتی نمی‌تواند نکته‌ای منفی تلقی شود، اما در جریان تغییر هویت یک موسسه که در آرزوی بانک شدن است و برای تغییر نام  فراخوان داده است، تغییر لباس مدیرعامل هم می‌تواند بسیار قابل توجه و تامل باشد.

javadi2

* کد خبر: 1543

این را نیز بررسی کنید

درخواست مجدد بیمه مرکزی از ۱۸ شرکت بیمه برای عضویت در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی در نامه ای به مدیران عامل …

یک دیدگاه

  1. زیباترین و ماندگارترین نام جم
    جم ب معنای پسر خورشید میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *